سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

زن میانسال پس از تحمل ماه‌ها درد و رنج، متوجه شد که پزشک جراح یک پین ۲۵ سانتی‌متری را در بدن او جا گذاشته است.

عکس رادیولوژی

اين اتفاق عجيب در يكي از بيمارستان‌هاي شهرستان گرگان رخ داد. آذرماه سال93 زن ميانسالي به نام زبيده كردمصطفي كه دچار شكستگي پا شده بود براي عمل جراحي به بيمارستاني در گرگان انتقال يافت اما پس از عمل نه‌تنها بهبود نيافت، بلكه دچار دردسرهاي فراوان ديگري شد.

دختر اين زن در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: ما در شهرستان بندرگز زندگي مي‌كنيم و وقتي اين حادثه رخ داد، مادرم را به بيمارستان شهرمان برديم اما در آنجا گفتند كه بايد وي را نزد متخصص ارتوپد ببريم. به همين دليل راهي بيمارستاني دولتي در گرگان شديم ولي به‌دليل عدم‌حضور متخصص ارتوپد، مجبور شديم مادرم را به بيمارستاني خصوصي ببريم.

وي ادامه مي‌دهد: پزشك جراح پس از معاينات اوليه، وقت جراحي تعيين كرد و درنهايت اين عمل انجام و پس از آن مادرم از بيمارستان مرخص شد. پزشك به‌جاي پروتز از پيچ و پلاك استفاده كرده بود و با اين حال هرچه مي‌گذشت به‌جاي اينكه حال مادرم بهتر شود، او بدتر مي‌شد.

دردي كه مادرم تحمل مي‌‌كرد در نهايت باعث شد كه دوباره نزد پزشك برود و به خواست او راديوگرافي كرد و پزشك جراح پس از راديوگرافي گفت كه پيچ و پلاك‌ها باز شده و درد مادرم به همين دليل است. بنابراين يك‌بار ديگر مادرم زير تيغ جراحي رفت اما پس از آن حالش از قبل هم بدتر شد. او حتي نمي‌توانست به‌راحتي بنشيند و اين بار علاوه بر درد پا، دچار درد شكمي نيز شده بود.

دختر جوان مي‌گويد: براي چندمين بار مادرم را نزد پزشك جراح برديم. او ابتدا مدعي شد كه درد مادرم به‌خاطر جوش نخوردن استخوانش است. با اين حال يك‌بار ديگر خواست كه سونوگرافي و راديوگرافي انجام دهيم و وقتي نتيجه آن را ديد، گفت كه استخوان مادرم به‌طور كامل جوش نخورده و خواست كه او را در بيمارستان دولتي بستري كنيم و همانجا نيز دردشكمش را درمان كنند.

با شنيدن اين حرف‌ها شك كرديم، چرا كه دليلي نداشت براي اينكه مادرم از ويتامين استفاده كند، ‌در بيمارستان بستري شود. براي همين تصميم به سي‌تي‌اسكن گرفتيم و آنجا بود كه معلوم شد يك پين 25سانتي‌متري در سمت راست شكم مادرم جا مانده است. اين در حالي بود كه پاي چپ مادرم شكسته و عمل جراحي شده بود. پين به‌گونه‌اي بود كه وقتي مادرم مي‌نشست، سر آن به پوست فشار مي‌آورد و كاملا معلوم بود.

وقتي دوباره نزد پزشك جراح رفتيم، او بار ديگر مادرم را زير تيغ جراحي برد و پين را از شكمش خارج كرد. به اين ترتيب مادرم به‌خاطر شكستگي پايش، سه بار زير تيغ جراحي رفت و در اين مدت‌ درد فراواني را تحمل كرد. ما هم تصميم گرفتيم از پزشك جراح شكايت كنيم و هم‌اكنون رسيدگي به پرونده ما در دادسرا و كميسيون پزشكي ادامه دارد.

اين در حالي است كه در اين مدت علاوه بر درد و رنجي كه مادرم تحمل كرد، ما هزينه‌هاي زيادي ازجمله هزينه 3عمل جراحي متحمل شديم و حالا هم قرار است مادرم براي بار چهارم زير تيغ جراحي برود و اين بار در پايش پروتز بگذارند تا شايد دردسري كه كشيده بود، تمام شود.

براساس اين گزارش، چند روز پيش هم ماجراي جا‌ماندن پنس جراحي در شكم بيماري ۳۵ساله، خبرساز شد. اين پنس حدود 2‌ماه قبل در عمل جراحي بيمار در يكي از بيمارستان‌هاي شهريار در شكمش جا مانده بود و حالا حال عمومي بيمار رضايتبخش است.

کد خبر 343453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha