سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین طرحی تحت عنوان "ارزشیابی شایسته محور" بر اساس حکم سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص می‌شود.

به گزارش ايسنا، مهدی نوید ادهم به بررسی زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در جلسات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: این زیرنظام مختص ارزیابی سیستم و عملکرد آموزش و پرورش است.

وی افزود: پژوهش، فرایندهای پژوهشی، کارکردهای پژوهشی، اصول حاکم بر پژوهش، ارزشیابی سیستم و ساختار حاکم بر ارزشیابی سیستم و روش‌های آن از جمله موارد قابل بررسی در زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول هستند.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی شده سامانه‌ای به منظور ارزشیابی سیستم طراحی شود گفت: در حال حاضر ارزشیابی از کل سیستم انجام نمی‌شود و شاخص‌های ارزشیابی کلی برای عملکرد سیستم وجود ندارد، در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا این شاخص‌ها مشخص و تصویب شوند.

نوید ادهم درباره وضعیت ارزشیابی توصیفی و اینکه آیا در مقاطع بالاتر نیز اجرا خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: ارزشیابی تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی مصوب و در مقطع ابتدایی به اجرا درآمد. البته بر اساس حکم سند تحول بنیادین طرحی تحت عنوان "ارزشیابی شایسته محور" تدوین شده است و در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص می‌شود.

وی درباره احتمال تغییر سیستم ارزشیابی توصیفی در برخی دروس پایه پنجم و ششم گفت: پیشنهاداتی در خصوص نمره‌ای شدن برخی دروس در پایه پنجم و ششم مطرح شده است که در دست بررسی است اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.

کد خبر 343364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha