رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش کل دارائی‌های قابل واگذاری دولت را، با وجود ارقام بالای اعلام شده، 47 هزار و 800 میلیارد تومان اعلام کرد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی  تبریز حاضر شد، که خبرگزاری های فارس، مهر و ایسنا، در گزارش‌های مشابهی اخبار آن را پوشش دادند.

براساس این گزارش‌ها، کرد‌زنگنه گفت: ‌ از نیمه دوم سال گذشته تا امروز 7‌هزار و 200 میلیارد تومان از دارائی‌های دولت واگذار شده است. 5 هزار و 800 میلیارد تومان از دارایی های واگذار شده به بخش تعاونی و مابقی به بخش خصوصی واگذار شد. ‌15 درصد عرضه را از طریق مزایده انجام داده‌ایم که عمدتا شامل شرکت‌های کوچک و زیان‌ده بوده‌اند. هم اکنون 39 شرکت کوچک دولتی داریم که از این تعداد 30 شرکت مشتری ندارد و در تابلوی ‌چهارم بورس قرار گرفته اند.

کرد زنگنه افزود: هم اکنون روند حرکت قیمت سهام شرکت ملی مس منفی شده و خریدار ندارد، مپنا نیز فقط صف فروش دارد و تنها سهامی که خریدار دارد، فولاد مبارکه است و گفته‌ایم روزانه 10 میلیون سهام آن را عرضه کنند.

کرد زنگنه بحث‌های مطرح درباره ارزش 150 و 130 هزار میلیارد تومانی بنگاه‌های قابل واگذاری دولت را رد کرد و گفت‌: ارزیابی ما ارزش 750 شرکت دولتی را 46 هزار و 700 میلیارد تومان نشان می‌دهد و این ارزش کل دارایی‌های قابل واگذاری دولت است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که در این فرآیند نیز ارزش 484 شرکت قابل واگذاری دولت بیش از 7 هزار و 800 میلیارد تومان نیست، تصریح کرد: طی یک سال گذشته تنها در یک جا بخش خصوصی به صورت فعال حاضر شده است و آن خرید سهام شرکت هپکو است. 32 میلیارد تومان قیمت پایه بورس برای هپکو بود اما بخش خصوصی محکم ایستاد و سهام هپکو را خرید.

کد خبر 34330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز