قاضی دادگاهی در شهریار تازه دامادی را که در جریان اختلاف با همسرش متهم شده بود، با حکمی جایگزین به عذرخواهی از پدر و مادر همسرش و شرکت در کلاس‌های مشاوره محکوم کرد.

رسيدگي به اين پرونده از مدتي قبل در دادگستري شهريار آغاز شد. ماجرا از اين قرار بود كه تازه دامادي كه با همسرش دچار اختلاف شده بود در اقدامي عجيب نامه‌هايي عليه وي تهيه و در شهر توزيع كرد. او در اين نامه‌ها به همسرش تهمت زده بود و مدتي بعد كار به جايي رسيد كه تازه عروس مجبور به شكايت از وي شد.

او در اين‌باره به قاضي گفت: من و همسرم 2سال قبل پاي سفره عقد نشستيم اما او با كارهايش باعث شد نتوانيم زندگي مشترك‌مان را آغار كنيم. او مدتي قبل به مقامات قضايي شهر نامه‌هايي فرستاد و با حرف هايش باعث آبروريزي شد. او حتي تعدادي از اين نامه‌ها را در شهر توزيع كرده و اين كارش برايم گران تمام‌شده است. حالا هم من از او شكايت دارم و او بايد به‌خاطر تهمت‌هايي كه به من زده مجازات شود.

به‌دنبال اين شكايت، مرد جوان به دادگاه احضار شد. او در همان تحقيقات اوليه اتهامش را به گردن گرفت و اعتراف كرد كه به‌دليل اختلاف با همسرش دست به چنين كاري زده است. از سويي بررسي روابط اين زوج نشان مي‌داد آنها در همين مدت كوتاهي كه از عقدشان مي‌گذرد بارها به‌دليل اختلافات گوناگون‌شان به دادگاه خانواده رفته‌اند اما اين بار ممكن بود با رأي دادگاه تازه داماد به زندان بيفتد. اين در حالي بود كه متهم سابقه كيفري نداشت و به‌نظر مي‌رسيد با پادرمياني، مشكلات او و همسرش برطرف شود. از اين‌رو قاضي پرونده تصميم گرفت تا با استناد به قوانين جديد قرار تعويق صدور حكم صادر كند تا در مدتي معين اين زوج اختلافات‌شان را برطرف كنند.

در اين قرار كه مدت آن 3‌ماه است متهم موظف شده كه به همراه همسرش و با معرفي قاضي اجراي احكام در يك دوره حداقل 10جلسه‌اي كلاس‌هاي مشاوره اخلاق خانواده، آداب همسرداري، يادگيري مهارت‌هاي اساسي زندگي در يكي از مراكز معتبر مشاوره و درمان شركت كرده و گواهي آن را به اجراي احكام تحويل دهد. همچنين متهم مكلف شد سراغ افرادي برود كه نامه‌هاي توهين‌آميز عليه همسرش را به آنها داده و با بيان حقيقت، عذرخواهي كند.

سومين مورد از اين قرار عذرخواهي از پدر و مادر همسر است. طبق اين قرار متهم بايد همراه چند نفر از ريش‌سفيدان فاميلش نزد پدر و مادر همسرش برود و از آنها بابت اشتباهات گذشته‌اش معذرت‌خواهي كند. از سوي ديگر با توجه به طولاني شدن دوران عقد اين زوج قاضي مرد جوان را مكلف كرد تا هر چه سريع‌تر نسبت به برگزاري جشن عروسي و تهيه خانه‌اي كه به خانه پدري‌اش نزديك نباشد اقدام كند.

اما اينها همه موارد حكم نوآورانه قاضي دادگاه شهريار نبود و در بخش ديگري از اين رأي شاكي نيز موظف شد همراه همسرش در كلاس‌هاي مشاوره شركت كند، از خانواده شوهرش عذرخواهي كند و براي برطرف شدن كدورت‌ها با همسرش همكاري كند. درصورتي كه متهم در مدت 3‌ماه دستورات دادگاه را عملي نكند دادگاه نسبت به صدور رأي محكوميت اقدام خواهد كرد. همچنين اگر در اين مدت وي مرتكب جرايم ديگري شود، اين قرار لغو خواهد شد.

کد خبر 342957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha