پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

شهردار تهران گفت: طرح جهادی 137 در نیمه دوم سال و به خصوص در برنامه ریزی‌هایی که برای سال آینده صورت خواهد گرفت، شاهد تغییرات و تحولات اساسی خواهد بود.

 به گزارش سما دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح پنجشنبه 26 مهر در مراسم تودیع و معارفه معاونان امور مناطق و شهرسازی و معماری شهرداری تهران که با حضور معاونین شهردار تهران ، شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در محل تالار ایران زمین برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه در طرح‌های جهادی که در نیمه دوم سال جاری در مناطق اجرا می شود باید به صورت موضوعی و موضعی به مشکلات هر یک از محلات نگاه شود ، افزود:

 اگر تا دیروز بحث جمع آوری زباله ها و یا آسفالت کوچه ها و خیابان های یک منطقه در اجرای طرح های جهادی در دستور کار قرار می گرفت امروز باید اولویت های ساکنان هر محله به دقت بررسی شده  وبر مبنای آن ، اقدامات لازم صورت گیرد .

شهردار تهران با بیان اینکه ما حتی باید ذائقه مردم و نوع خواست های آنها را با مدیریت صحیح تغییر دهیم ، اظهار داشت: در نیمه دوم امسال و همچنین در سال آینده طرح های جهادی متمرکز بر طرح های موضوعی و موضعی خواهند بود و البته این به معنای آن نیست که دیگر مباحثی همچون آسفالت و یا جمع آوری زباله ها  فراموش شود بلکه هر یک از این اقدامات باید بر مبنای نیازسنجی واقعی در محلات صورت گیرد.
 
قالیباف با تاکید بر توجه ویژه به بحث جذب سرمایه به عنوان یکی از موضوعاتی که همواره در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد ، افزود : باید با مدیریت صحیح از سرمایه های موجود در شهرداری تهران در راستای اجرای پروژه های مهم شهری ، بهره ببریم.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت داشتن یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده حداقل 4 ساله برای همه پروژه های شهر تهران ، تصریح کرد :  برخی پروژه های شهری هستند که بین 2 تا 3 سال برای اجرای آن ها زمان نیاز است و ضرورت دارد هر سال شاهد پیشرفت فیزیکی و ایجاد تحولات اساسی نسبت به سال قبل در آن ها باشیم.
 
شهردار تهران با اشاره به بحث بافت های فرسوده درکلان شهر تهران گفت: اگر اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر را با سالهای قبل مقایسه کنیم ، تصور می کنیم که در این حوزه اقدامات مثبت بسیاری صورت گرفته که البته این گونه نیز هست اما اگر خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که اقدامات صورت گرفته در مقابل 14 هزار هکتار بافت فرسوده ای که در تهران داریم فقط یک درصد از کارهایی است که باید انجام شود.

قالیباف با اشاره به آغاز اجرای طرح نوسازی محله شهید خوب بخت تصریح کرد : محله شهید خوب بخت تنها یک نمونه از محلاتی است که دارای بافت فرسوده است و اگر دقیق نگاه کنیم می بینیم که بیش از 300 محله مانند این محله در تهران داریم که دارای بافت فرسوده هستند.

شهردار تهران خطاب به شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به نقش و جایگاه مهم شورایاران محلات افزود : شورایاران محلات انصافا تا کنون بدون هیچ منتی با شهرداری تهران همکاری کرده اند پس نباید با شورایاران به گونه ای رفتار شود که احساس کنند مزاحم و سربار هستند بلکه باید شهرداران مناطق به طور مرتب با شورایاران در ارتباط بوده و نسبت به آنها بی توجه نباشند.

شهردار تهران با اشاره به تعامل و همکاری مثبت شورای اسلامی شهر تهران با مدیریت شهری ، تصریح کرد : انصافا مجموعه فعلی شورای اسلامی شهر تهران بر خلاف آنچه برخی افراد مغرض سعی در تداعی آن دارند ، کاملا در تعامل مثبت و سازنده ای با شهرداری تهران قرار دارند و به جرات می توان گفت اعضای شورای اسلامی شهر  95 درصد نظرات ما در مجموعه شهرداری تهران را تامین کرده اند که ما نیز تمام تلاش خود را برای حفظ این تعامل و انسجام بوجود آمده به کار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی و بهینه هزینه کردن بسیار مهم است ، افزود : هزینه کردن از درآمدزایی بسیار مهم تر است و ما باید تلاش کنیم که در تصمیمات مان به گونه ای عمل کنیم که بیشترین نفع برای حداکثر جامعه باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه عنصر زمان مهم ترین ثروت ماست و نباید آن را بی ارزش تلقی کرد ، اظهار داشت : یکی از مهم ترین موضوعات در بهینه هزینه کردن چه در بعد شخصیت حقیقی و چه حقوقی ، عنصر زمان است که نباید نسبت به آن بی توجه بوده  و زمان را از دست بدهیم.

قالیباف با بیان اینکه مسائل بین بخشی و بین سازمانی در شهرداری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود : همه ما در مجموع مانند یک سیستم واحد عمل می کنیم که هر کدام اگر در کارمان دچار خلل و نقصانی باشیم موجب آسیب رسیدن به کل سیستم خواهیم شد و نباید این نکته را فراموش کنیم که این موضوع نیز امری مدیریتی ، بخشنامه ای و ساختاری نیست بلکه در درجه اول به محبت ، همدلی و گذشت و فداکاری و دلسوز بودن نسبت به مجموعه ای که در آن کار می کنیم باز می گردد. 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به مراسم تودیع  ومعارفه معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز گفت : مهندس یعقوبی نمونه کاملی از تربیت شدگان فرهنگ امام (ره) ، انقلاب و جنگ است که طی دو سالی که در سمت معاون امور مناطق شهرداری تهران فعالیت داشته همواره اخلاص ، کارآمدی ، مدیریت و گذشت را بارها در عملکرد مثبت وی دیده ایم .

دکتر قالیباف در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مهندس فرهاد یعقوبی ، ایشان را به سمت مشاور شهردار تهران منصوب و مهندس شریفی را به عنوان معاون جدید امور مناطق شهرداری تهران معرفی کرد.

شهردار تهران همچنین طی حکم جداگانه ای مهندس کاشانی را به عنوان معاون جدید شهرسازی و معماری منصوب کرد.

در ادامه این مراسم مهندس فرهاد یعقوبی معاون پیشین امور مناطق شهرداری تهران نیز با بیان اینکه طی 26 سالی که از آشنایی بنده با دکتر قالیباف می گذرد ، درس های بسیاری از وی گرفته ام ، گفت : اگر امروز شهر تهران تحولی در خود می بیند قطعا به دلیل مدیریت توانمند شهردار تهران است که تدابیر و رهنمودهای شهردار تهران در کنار حمایتی که همواره از مدیران داشته اند موجب بروز تحولات و تغییرات اساسی شده است که امروز در شهر تهران شاهد آن ها هستیم.

در ادامه این مراسم مهندس شریفی معاون جدید امور مناطق شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه قطعا کار در شهرداری تهران مسئولیت سنگینی خواهد بود ، تصریح کرد : قطعا برنامه های بنده نیز در راستای برنامه هایی بود که مهندس یعقوبی تا کنون در حوزه معاونت امور مناطق داشته اند و امیدوارم که بتوانم در مسولیت جدید خدمتگذار شایسته ای برای شهروندان تهرانی باشم.

مهندس کاشانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در سخنانی ، تصریح کرد : امیدواریم در حوزه شهرسازی نیز همان تعامل و روحیه همکاری مثبتی که در حوزه امور مناطق وجود داشت در حوزه شهرسازی و معماری نیز دنبال شود.

وی تاکید کرد: بهره مندی از توان متخصصان و کارشناسان در حوزه شهرسازی، مهمترین اقداماتی است که به عنوان یکی از برنامه های اساسی در دستور کار حوزه شهرسازی قرار خواهد گرفت. 

کد خبر 34282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز