پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان بخش حمل و نقل فرانسه در اعتراض به اصلاح مقررات ویژه بازنشستگان اعتصاب کردند.

به گزارش شبکه خبری فرانسه بیست و چهار از پاریس این اعتصاب از ساعت بیست دیشب چهارشنبه 17 اکتبر به وقت محلی در بخش خطوط راه آهن آغاز شد.

 اعتصاب در بخش حمل و نقل فرانسه در اعتراض به اصلاح مقررات ویژه بازنشستگان که نیکولاسارکوزی رئیس جمهوری فرانسه خواستار آن بود آغاز شده است.

این شبکه درگزارشی تحت عنوان "پنجشنبه سیاه" به بررسی این مسئله پرداخت و اعلام کرد قطارهایی که باید به سوی کشورهای اروپایی حرکت کنند همگی از حرکت ایستاده اند و این درحالی است که حمل ونقل در پاریس نیز مختل شده است.

در این اعتصاب 8 اتحادیه کارکنان راه آهن شهری و متروی پاریس از کارکنان این بخش دعوت کرده اند که در این اعتصاب که قرار است 24 ساعت به طول انجامد شرکت کنند.

بر اساس طرح اصلاحی دولت که اعتراض کارکنان این بخش را به همراه داشته است سن بازنشستگی از 37.5 سال به 40 سال افزایش می‌یابد در حالی که آن ها پیشتر به دلیل سختی کار از امتیازاتی از جمله سابقه سنوات کمتر برای بازنشستگی برخوردار بودند.

فرانس بیست و چهار این اعتصاب گسترده را نخستین محک و آزمایش برای دولت نیکولا سارکوزی دانست.

راهبندان سنگین در خیابان‌های پاریس

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه، بسیاری از افرادی که معمولا از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند برای مراجعه به محل کار خود از ساعت شش بامداد با خودروهایشان عازم محل کار خود شده‌اند و ترافیک سنگینی ایجاد کرده‌اند.

 این درحالی است که در این ساعات معمولا خیابان‌ها و بزرگراه‌های منتهی به پاریس بسیار خلوت است.

علاوه بر آن بسیاری از حقوق‌بگیران فرانسوی از بیم دیر رسیدن به محل کار خود مرخصی گرفته‌اند و شرکت راه آهن نیز به مردم توصیه کرده است تا فردا شب از هرگونه جابه جایی پرهیز کنند.

کد خبر 34278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز