همشهری آنلاین: براساس گزارش یک مرکز مطالعاتی در آلمان، از سال ۲۰۱۱ (آغاز بحران سوریه) تاکنون، ۳۶۰ هزار عنصر خارجی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه وارد این کشور شده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار تروریست شهروند عربستان هستند.

تروریست

به گزارش ايرنا، به نوشته روزنامه الغد اردن و به نقل گزارش مرکز مطالعاتی وریل آلمان، سه هزار و 900 نفر از این افراد (تروریست‌ها) تابعیت اردنی دارند که یکهزار و 990 نفر از آنها کشته و 265 نفر نیز تاکنون مفقود شده اند.‌

این گزارش که توسط دکتر 'جمیل شاهین' در این مرکز مطالعاتی تهیه شده، مجموع تروریست‌های خارجی که از تابعیت‌های مختلف از آوریل 2011 (فروردین) تا پایان سال 2015 در سوریه علیه دولت این کشور جنگیده‌اند به 360 هزار نفر می‌رسد.

این آمار شامل مردان و زنانی است که به شکل مستقیم در جنگ سوریه شرکت داشته‌اند؛ همچنین افرادی که به حمایت نظامی و لجستیکی پرداخته‌اند همچون پزشکان، پرستاران و زنانی که برای جهاد نکاح با عناصر تروریستی وارد این کشور شده‌اند، می‌شود.

براساس این گزارش، هم اکنون 90 هزار تروریست خارجی در سوریه بخصوص در صفوف گروه تروریستی 'داعش' و 'جبهه النصره' حضور دارند.

این گزارش می‌افزاید، مجموع تروریست‌های حاضر در سوریه که تابعیت‌های آمریکایی و اروپایی دارند 21 هزار و 500 نفر است که 8 هزار و 500 نفر از آنها به کشورهای خود بازگشته‌اند.

طبق این گزارش، این تعداد عنصر تروریستی خارجی برای نخستین بار در تاریخ سوریه وارد این کشور شده‌اند؛ این تروریست‌ها 93 تابعیت مختلف از کشورهای قاره‌های جهان را دارند.

در این آمار کشور ترکیه رتبه اول را دارد که علاوه بر عناصر عادی، عناصری از افسران ارتش و اطلاعات ترکیه و گروه گرگان خاکستری و ترکمان‌های سوری و ترکی هستند که در میان گروه تروریستی جبهه النصره می جنگند و حتی گروه‌های تروریستی مستقلی بعنوان گروه‌های اصلی مانند گردان‌های ترکمان‌های سوریه را تشکیل داده‌اند.

طبق این گزارش ارتش ترکیه 350 سرباز، افسر و خلبان خود را (در جنگ سوریه) از دست داده که در رسانه‌های ترکیه سبب کشته شدن آنها پنهان نگه داشته شده است.

طبق این گزارش، بیشترین آمار کشته شدگان در میان تروریست‌های خارجی در سوریه متعلق به عربستان سعودی است، به طوری که 24 هزار و 500 سعودی طی شش سال گذشته وارد سوریه شده‌اند که از میان آنها 5 هزار و 990 نفر کشته شده‌اند.

تونس رتبه اول زنان اعزامی به سوریه را داشته که (چند منبع شمار آنها را بیش از 3 هزار نفر اعلام کرده‌اند) که فقط 180 نفر آنها برای جهاد النکاح به این کشور اعزام شده‌اند که تاکنون 45 نفر از آنها کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، سال 2015 شاهد افزایش حضور عناصر افراط گرا از کشورهای آسیای مرکزی به سوریه بوده است.

در این گزارش آمده است: همچنین در مجموع 45 میلیارد دلار برای تجهیز نظامی تروریست‌ها علیه دولت سوریه از سوی کشورهای مختلف صرف شده است.

کد خبر 342537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha