دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه می‌گویند اگر مصرف میوه به شکل درستی انجام نشود می‌تواند موجب چاقی شود.

بهترین روش مصرف میوه‌ها برای کاهش وزن

به گزارش خبرنگار مهر، میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌های مفید، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر، حاوی کالری، کربوهیدرات و قند هم هستند. از این رو تعجب آور نیست که عامل چاقی باشند.

به گفته اَبی لانگر، متخصص تغذیه در کانادا، همه چیز چاق کننده است و حتی میوه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. وی برای نحوه درست میوه‌ها به منظور جلوگیری از چاقی، چند توصیه دارد.

اولین توصیه وی این است که باید نسبت به مصرف میوه در هر وعده توجه داشت. وی مصرف دو وعده میوه در روز، در حدود نصف فنجان از برش و قطعات میوه نظیر توت‌ها، گیلاس‌ها و خانواده ملون‌ها نظیر هندوانه و خربزه را توصیه می‌کند.

همچنین وی مصرف میوه را همراه با یک ماده خوراکی دیگر پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال ترکیب موز با کره بادام زمینی یا تخم مرغ آب پز؛ سیب با دو برش پنیر؛ و زردآلو تازه با مخلوط انواع مغزی جات. به گفته وی ترکیب این مواد مغذی، یعنی پروتئین با کربوهیدرات و چربی، به احساس سیری طولانی مدت کمک می‌کند.

همچنین خوردن میوه‌های نظیر هندوانه و انگور که مملو از آب هستند، احساس پری بیشتری در شما ایجاد می‌کند. اینها میوه‌هايی هستند که افراد می‌توانند به اندازه یک کاسه در روز بخورند.

کد خبر 342477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha