یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پلمپ این مرکز از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با نظارت وزارت کشور فعالیت می‌کند و دلیل پلمب مجمع را نمی‌دانیم.

سید محمدرضا مرندی

به گزارش فارس، دكتر سيد محمدرضا مرندی رئیس مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی بیش از 15 سال است که فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی آغاز کرده و در حال حاضر پنجمین دوره این مجمع بر اساس انتخابات قانونی و رسمی مطابق قوانین وزارت کشور و با نظارت این وزارت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مجمع صنفی اعضای هیات علمی دارای پروانه فعالیت است، عنوان کرد: دفتر مرکزی ما از ابتدای فعالیت در ساختمان مرکزی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده است و ما مطابق اساسنامه مجمع، پیگیری حقوق مادی و معنوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را برعهده داریم.

مرندی گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی حق انجام فعالیت‌های سیاسی و غیرصنفی را ندارد و با وجود اینکه در برخی دوره‌ها به خصوص دوره‌های اول،‌ اعضای مجمع فعالیت سیاسی داشتند ولی ما در این دوره به هیچ وجه اجازه این کار را ندادیم چون این کار خلاف اساسنامه مجمع است و ما تنها به دنبال تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت مادی و معنوی بودیم.

رئیس مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پلمپ این مجمع خبر داد و گفت: حدود 5 ماه پیش از سوی وزارت علوم یادداشتی به ما ارسال شد که بدون مقدمه اعلام کردند ما باید در طول سه روز دفتر مجمع را تخلیه کنیم که ما با رایزنی‌هایی خواستار دلیل این کار شدیم و در آن برهه این اقدام متوقف شد ولی دوباره پس از مدتی اعلام کردند که تا پایان خرداد ماه برای تخلیه مهلت داریم. ما تصور می‌کردیم که ممکن است سوءتفاهماتی مطرح شده باشد به همین دلیل از مسئولان مربوطه در وزارت علوم خواستیم تا جلسه‌ای با آنها داشته باشیم و توضیحات خود را ارائه دهیم که بارها برای برگزاری جلسه تلاش کردیم ولی جلسه‌ای برگزار نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دفتر مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی حراست وزارت علوم پلمپ شده و ما خواستار این مسئله هستیم که بدانیم چرا یک مجمع صنفی که در پی تامین اهداف وزارت علوم مبنی بر تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است با این عملکرد مواجه می‌شوند، امیدواریم پلمپ مجمع صنفی اعضای هیات علمی دلایل سیاسی و جناحی نداشته باشد.

کد خبر 342407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha