همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش» موافقت کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی يكشنبه-17 مرداد-یک فوریت طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش» را به تصویب رساندند.

هدف از ارائه این طرح یک فوریتی که به امضاء ۱۳۸ تن از نمایندگان رسیده است، تعریف منابع مالی جدید خارج از چارچوب های موجود برای وزارت آموزش و پرورش است تا بخشی از نیازهای مالی و رفاهی این وزارتخانه تامین شود؛ این طرح همچنین به دنبال تعریف مقررات مالی، اداری و پشتیبانی معینی است که اختیارات قانونی را در کنار تامین مالی پیش بینی کند.

یک فوریت این طرح با ۱۳۸ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید و جزئیات آن پس از بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

بر اساس بخشی از این طرح ده ماده‌ای، شرکت های دولتی، بانکهای دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت موظفند یک درصد از کلیه درآمدهای خود را به خزانه واریز کنند تا از محل ردیف خاصی که در قانون بودجه لحاظ می شود، علاوه بر بودجه سنواتی، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد و در توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان و تامین سرانه آموزشی و پرورشی هزینه شود.

بر اساس ماده دیگری از این طرح، صندوق ذخیره فرهنگیان مکلف می شود پس از طی مراحل قانونی، بانک فرهنگیان را تاسیس کند؛ بانک فرهنگیان نیز مجاز به تامین تسهیلات مورد نیاز فرهنگیان بدون رعایت سقف تسهیلات بانک های دیگر و با نرخ سود کمتر از آن می شود. وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان رئیس مجمع بانک فرهنگیان تعیین خواهد شد.

کد خبر 342397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha