همشهری آنلاین: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنان با پافشاری بر مواضع قبلی خود درباره ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری در ترکیه، تاکید کرد: شرایط تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته وقتی محنت دوغان ـ سرکنسول‌گر جمهوری ترکیه در مشهد ـ اعلام کرد "ایران ممنوعیت سفر به ترکیه را برداشته و گروه‌های توریستی به ترکیه می‌فرستد"، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداریم.

«مجید آقابابایی» یادآور شد که هیأت وزیران نیز هیچ مصوبه‌ای درباره این موضوع نداشته و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه هیأت دولت ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: با لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد و طی تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران را اتخاذ می‌کند. این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری در خصوص خودداری از ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده و این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

با این حال برقراری پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی و متوقف نشدن فروش تور ترکیه در بعضی شرکت‌های خدمات مسافرتی ایران، تردیدهایی را درباره رفع ممنوعیت و محدودیت‌ها ایجاد کرده که «ولی تیموری»، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صراحتا و موکدا به ایسنا گفت: شرایط و مواضع ما در قبال ترکیه همچنان تغییر نکرده است.

کد خبر 342274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha