شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از علت‌های اصلی گرایش برخی از مردم به رقیب جمهوری‌خواهش را مشکلات اقتصادی و نیز تمایلات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه دونالد ترامپ دانست.

هیلاری کلینتون، وزير پيشين امور خارجه آمريكا در نشست خبری با انجمن ملی خبرنگاران سیاهپوست و اسپانیایی، دونالد ترامپ را فردی خواند که پیام‌های ملی‌گرایان سفید پوست را بازنشر می‌کند و می‌گوید كه به قاضی برجسته فدرال نمی‌شود اعتماد کرد زیرا تبار مکزیکی دارد.

کلینتون افزود: ترامپ از ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا سخن می‌گوید، کشوری که براساس آزادی مذهبی بنیانگذاری شده‌است.

هيلاري كلينتون گفت: او همچنین درباره محدود کردن آزادی مطبوعات سخن می‌گوید. لذا باید همه با هم بایستیم و فریاد بزنیم آنچه دونالد ترامپ می‌گوید اشتباه است. آمریکا آن‌گونه که او می گوید نیست و به ادعاهای ترامپ باور ندارد.

او افزود: «خبرنگاران مسئولیتی سنگین به دوش می‌کشند و خبرنگاری که از سخنرانی ترامپ اخراج شد باید به کارش افتخار کند. دونالد ترامپ فردی نژادپرست، ضد زن و مهاجم است.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، كلينتون گفت: «می دانم که مردم پس از شنیدن برنامه‌ها و دستور کارم در مقام رئیس‌جمهور مرا مسخره می‌کنند اما معتقدم هر کس که قرار است در این کشور رئیس‌جمهور شود باید برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کند. مردم و مطبوعات هم باید در آینده رئیس جمهور را وادار به پاسخگویی کنند.»

هیلاری کلینتون در پاسخ به پرسشی درباره طرح اصلاح قانون مهاجرت که در دولت اوباما ناکام ماند تاکید کرد یکی از اولویت های اصلی دولت من در صورتی‌که انتخاب شوم اصلاح قانون مهاجرت است و بنا دارم خیلی فوری آن را در دستور کار قرار بدهم.

کلینتون افزود: «در صورتی که مردم در انتخابات آتی به سناتورهای دموکرات رای بدهند و بتوانیم کنترل مجلس سنا را بدست بگیریم و در مجلس نمایندگان هم فاصله را با اکثریت جمهوری‌خواه کم کنیم آنگاه می‌توان امیدوار بود که اصلاح قانون مهاجرت امکان پذیر می‌شود.»

او از مردم آمریکا گلایه کرد و گفت: «مردم برای انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا می کنند اما در انتخابات میان دوره ای شرکت نمی‌کنند و همین موضوع در سال 2010 موجب شد دموکرات‌ها هر دو مجلس نمایندگان و سنا را از دست دادند. با این وجود قرار نیست مردم سخت‌کوش را از کشور اخراج کنیم و خانواده‌های شان را دچار از هم گسیختگی کنیم. به مدت یک سال و نیم در این زمینه کار کرده‌ام و به وزارت امنیت داخلی دستور خواهم داد به سرعت وارد عمل شود.»

نامزد حزب دموکرات سه هدف اصلی را برای ریاست جمهوری برشمرد و گفت «ما سه هدف داریم، فرصت‌های اقتصادی بیشتری نیاز داریم، باید از امنیت ملی خود دفاع و همچنین برای متحد کردن مردم آمریکا تلاش کنیم. لذا دارم تلاش می‌کنم بفهم چه شد که مردم دنبال ترامپ راه افتادند.»

کلینتون با اشاره به دیدار با افرادی که از ترامپ حمایت می‌کنند گفت: برخی از آنها توضیحی ندارند بدهند اما می‌گویند برای مثال پس از 18 سال کار، شغلم را از دست داده‌ام زیرا کارخانه تعطیل شد و هیچ کس به فکر کارکنانی که بیکار شده‌اند، نبود. یا افرادی هستند که یک عمر در معدن کار کرده‌اند و حالا نمی توانند شغلی پیدا کنند و از کمترین حقوق نیز بی بهره مانده‌اند یا این که می‌گویند چرا شهرهای صنعتی بزرگ در آمریکا یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و کارکنان آنان به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

هیلاری کلینتون افزود «البته باید پذیرفت بخشی از محبوبیت ترامپ برمی‌گردد به نژادپرستی و زن ستیزی او، این را باید قبول کنیم. اما بسیاری از افرادی که از ترامپ حمایت می‌کنند از وضعیت اقتصادی کشور ناامید شده‌اند.»

او گفت: بیشتر مردم آمریکا از همه اقشار با چالش‌های اقتصادی واقعی روبه رو هستند و نباید این مهم را فراموش کرد.

کد خبر 342246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha