جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رقیب جمهوریخواه خود ۱۰ درصد پیش افتاده ‌است.

انتخابات آمریکا

اما اين همه ماجراي انتخابات رياست‌جمهوري امسال آمريكا نيست و جلوافتادن كلينتون حتي در جايگاه تاريخي نخستين رئيس‌جمهور احتمالي زن در آمريكا، به معني تأييد او از سوي راي‌دهندگان آمريكايي نيست.

دونالد ترامپ نامزد جنجالي جمهوريخواهان در اين انتخابات، هفته گذشته در سخنان تندي كلينتون را شيطان ناميد. او با اشاره به نقش كلينتون در بي‌توجهي به شكل‌گيري داعش و طالبان گفت: كلينتون براي عربستان مفيد است نه آمريكا . حالا روزنامه اسرائيلي هاآرتص در گزارشي تحليلي درباره انتخابات آمريكا مي‌نويسد، بسياري (در داخل و خارج آمريكا و حتي در اسرائيل) در انتخاب ميان كلينتون و ترامپ اولي را ترجيح مي‌دهند چون «يك شيطان شناخته‌شده و قابل پيش‌بيني را به شيطان خطرناك و غيرقابل پيش‌بيني كه كسي شناختي از او ندارد» ترجيح مي‌دهند. اين واقعيت انتخابات امسال رياست‌جمهوري آمريكاست.

مواضع و سخنان ترامپ چنان است كه در 2روز گذشته بعضي چهره‌هاي شناخته شده جمهوريخواهان مانند نيوت گينگريچ كه زماني نامش به‌عنوان نامزد معاونت ترامپ مطرح بود، به صراحت گفته‌اند كه كلينتون را به ترامپ ترجيح مي‌دهند. برخي كهنه‌سربازان جنگ در آمريكا در روزهاي اخير به سراغ نمايندگان جمهوريخواه كنگره رفته‌اند تا آنها را متقاعد كنند از حمايت از نامزدي ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوريخواه عقب‌نشيني كنند.

از سوي ديگر ديروز نتايج نظرسنجي منتشر شد كه نشان مي‌دهد از نظر اكثريت جوانان آمريكايي، هيچ كدام از 2حزب دمكرات و جمهوريخواه نماينده واقعي اين نسل (جوانان) نيستند. نتايج نظرسنجي ديگري از سفيدپوستان آمريكايي منتشر شده كه نشان مي‌دهد از نظر اكثريت آنها كلينتون شخصيت راستگويي نيست. افشاي ايميل‌هاي شخصي كلينتون در زمان تصدي وزارت‌خارجه و افشاگري‌هاي جديدي كه سايت ويكي‌ليكس عليه او انجام داده، به اين بي‌اعتمادي دامن زده‌است. به اين ترتيب آمريكايي‌ها در انتخابات پاييز امسال ميان 2گزينه ناخوشايند بايد يكي را انتخاب كنند؛ انتخابي كه به معني تأييد هيچ‌كدام نيست.

کد خبر 342210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha