همشهری آنلاین: تغییرات مدیریتی در سازمان ثبت احوال منجر به محدودیت‌هایی در دسترسی به آمار به ویژه در موضوع طلاق شده است.

طلاق

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت‌وگو با ايسنا، با بیان اینکه به علت تغییرات مدیریتی و فنی ایجاد شده در ثبت احوال دسترسی ما به آمار محدود شده است،گفت: ما برای دریافت آمار از ثبت احوال بویژه در زمینه طلاق دچار مشکل شده‌ایم این در حالیست که پیش از این هر دو ماه یکبار به این آماردسترسی داشته و آن را به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کردیم.

مصطفی مرادی افزود: آمار ازدواج و طلاق را هر دو ماه یکبار دریافت و به صورت مقایسه‌ای و نموداری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تهیه می‌کردیم و در اختیار دستگاه‌های تصمیم‌گیر مانند فرمانداری‌ها،استانداری،اداره کل بهزیستی و اداره کل امور بانوان قرار می‌دادیم و بسیار مورد استقبال دستگاه‌ها قرار می‌گرفت. در واقع با توجه به وظیفه ستادی معاونت فرهنگی و امور جوانان،یکی از مهمترین کارهای ما در این حوزه، تجزیه و تحلیل آمار است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها مخاطب عمده و اصلی آمارهای مربوط به ازدواج و طلاق هستند، گفت: با بیان آمارهای این حوزه به خانواده‌ها هشدار داده می‌شود. دستگاه‌ها نقش محدودتری در زمینه ازدواج و طلاق دارند، اگرچه لازم است آن‌ها در زمینه فرهنگ سازی تلاش کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج گفت: قرار است در هفته آینده نشست معاونان فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شود و در این جلسه سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه هفته ازدواج اعلام می‌شود.

وی درباره اداره کل فرهنگی و امور جوانان استان سمنان در زمینه ازدواج اظهارکرد: شبکه ارتباطی آموزشی زوجهای جوان سمنانی در حال فعالیت است. زوجینی که به صورت ماهیانه به مراکز بهداشت مراجعه می کنند آن‌ها را عضو این شبکه و شروع به ارتباط‌گیری با آن‌ها می‌کنیم. علاوه بر آموزش پیامکی و غیرحضوری، هر شش ماه یکبار به صورت حضوری به آنان آموزش می‌دهیم.

مرادی در پایان گفت:‌ دوره‌های آموزش حضوری را با مشارکت دستگاه‌های دیگر برگزار می‌کنیم چراکه به‌شدت برای تأمین اعتبارات حوزه ازدواج دچار مشکل هستیم البته وزارت ورزش و جوانان با این مشکل روبروست.

کد خبر 342164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha