شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی «تاپستری» در فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد شد.

«تاپستری» گونه ای از بافت است که در تار و پود آن علاوه بر پشم و نخ، متریال هایی مثل فلز، چوب، شیشه و ... مورد استفاده قرار می گـیرد. «تاپستری» در واقع هنــری چیده مانی ست که تلفیقی هنرمندانه از بافت، گرافیگ، هنرهای دستی، نقاشی، آینه کاری و ... به شمار می آید که امروزه در عرصه هنرهای تجسمی دنیا حائز جایگاهی شاخص برای خود شده است.

امروزه با بهره‌مندی از نانوتکنولوژی و گسترش امکانات ساختاری بسیار وسیع برای بافته‌های تازه، تاپستری با متریالهایی بسیار متنوع در گستره دکوراسیون داخلی اماکن عمومی مثل متروها، فرودگاهها،هتلها،برجها و ... علاوه بر حضوری کاربردی، جلوه های زیباشناختی از هنر تجسمی هر سرزمین را به تصویر می کشد.

در این نمایشگاه 36 هنرمند برجسته بیش از یک‌صد اثر از تاپستری را در قالبهای دیوارآویز، حجم، پاراوان، زیورآلات، شال ، رومیزی و ... در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به معرض تماشای عموم می گذارند که 34 نفر از آنها را هنرمندان زن تشکیل می‌دهند.

 در میان این هنرمندان آثاری از سه استاد برجسته تاپستری ایران، لیلا ثمری، نسرین کیهان و شهرزاد غروی در کنار آثاری از ندا درزی، زهرا رسول زاده، مریم فریدونی، افسانه مدیر امانی، یاسمن نبی زاده، منظر محمدی، فریده شاهسوارانی جلب نظر می‌کند.

این نمایشگاه  ساعت 16 جمعه 27 مهر 86 افتتاح شده و  تا 9 آبان 86 در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 (ایام تعطیل 14 تا 19) از آن دیدن کنند.

کد خبر 34193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز