همشهری آنلاین: مردی نیجریایی به اتهام مدیریت یک حلقه تبهکاری بین‌المللی که نزدیک به ۶۰ میلیون دلار از شرکت‌ها و افراد کلاهبرداری کرده‌بود، دستگیر شد.

پلیس بین‌الملل

براساس گزارش CNN، پليس بين‌الملل در بيانيه‌اي اعلام كرد اين مرد كه تنها با نام مايك معرفي شده‌است،‌شبكه تبهكاري بين‌المللي را اداره مي‌كند كه در آن ايميل شركت‌هاي تجاري كوچك و نسبتا بزرگ در سرتاسر جهان هك مي‌شدند.

زماني كه تبهكاران كنترل حساب ايميل كاربران را به دست مي‌گرفتند، صورت‌حساب‌هاي جعلي براي شركتي اين شركت‌ها ارسال مي‌كردند و پول‌هاي پرداختي را به صورت كنترل شده به حساب‌هايي خاص هدايت مي‌كردند. يكي از قربانيان اين كلاهبرداري 15.4 ميليون دلار پرداخت كرده‌است.

در كلاهبرداري ديگري اين شبكه ايميل رئيس يك شركت را هك كرده و از سوي او درخواست انتقال وجه را براي كارمندان ارسال مي‌كرد و در حين انتقال اين پول به حساب هكرها هدايت مي‌شد.

در همين راستا مقامات نيجريايي هكري 38 ساله را نيز دستگير كرده‌اند و هردوي اين افراد با اتهاماتي از قبيل هك كردن، توطئه و درآمدزايي غيرقانوني مواجه‌هستند. اين دستگيري‌ها طي عمليات مشتركي ميان پليس بين‌الملل و كميسيون جرائم اقتصادي و مالي نيجريه انجام گرفت.

شركت‌هاي قرباني اين تبهكاري سايبري به كشورهاي استراليا،‌كانادا، هندوستان، مالزي،‌روماني، آفريقاي جنوبي، تايلند و آمريكا تعلق دارند. هكر اصلي گروهي متشكل از 40 هكر ديگر را رهبري مي‌كرده كه در كشورهاي نيجريه،‌مالزي و آفريقاي جنوبي پراكنده بوده‌اند و بد‌افزارهاي مورد نياز را فراهم كرده و به اجراي كلاهبرداري‌ها كمك مي‌كرده‌اند. اين گروه همچنين روابطي در زمينه پولشويي در چين،‌اروپا و آمريكا داشته‌اند و حساب‌هاي بانكي براي دريافت پول مشروع براي خود ايجاد كرده‌بودند.

کد خبر 341922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha