چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

مهدی‌ربوشه‌: کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال بعدازظهر چهارشنبه 25 مهر، موضوع انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی را به طور جدی مورد بحث قرار می‌دهد.

اتفاقی که محسن صفایی‌فراهانی درباره آن می‌گوید: قبل از تشکیل جلسه، من درباره موضوع انتخاب سرمربی تیم‌ملی ابداً حرفی نخواهم زد.

رئیس کمیته انتقالی که از قرار معلوم این روزها جور پاسخگونبودن کیومرث هاشمی را نیز به دوش می‌کشد، در گفت‌وگو با همشهری تصریح می‌کند: مگر کمیته انتقالی سخنگو ندارد که من هر روز باید در مورد موضوعات مختلف و حتی دستور جلسات روزهای یکشنبه و چهارشنبه صحبت کنم؟ اصلاً چرا از روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره دستور جلسات کمیته انتقالی سئوال نمی‌کنید؟ صفایی‌فراهانی سپس در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته انتقالی در خصوص استفاده از مربیان داخلی یا خارجی موضع خاصی دارد، تأکید کرد: در این مورد هیچ حرفی ندارم.

 رئیس کمیته انتقالی ادامه می‌دهد: بعد از جام ملت‌های آسیا قرارداد قلعه‌نویی تمام شد. این موضوع را قبلاً گفته‌ام و حالا هم تأکید می‌کنم. مطمئن باشید پس از بررسی‌های نهایی نتایج آرا و بحث‌های کمیته انتقالی را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

 گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ملی

 هنوز پاسخ روشنی برای این سئوال پیدا نشده است که آیا کمیته انتقالی درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی بیشتر به گزینه‌های داخلی فکر می‌کند یا خارجی؟ با این حال اما گزینه‌هایی برای احراز سمت سرمربیگری تیم‌ملی به چشم می‌خورد. مواردی که هرکدام در مصاحبه‌های گوناگون به نوعی از تمایل‌شان برای هدایت تیم‌ملی سخن به میان آورده‌اند. در این بین طبق آخرین اخبار نام گزینه‌هایی چون امیر قلعه‌نویی، علی دایی، لوکا بوناچیچ، فیروز کریمی و حتی مصطفی دنیزلی به احتمال فراوان در جلسات کمیته انتقالی مطرح خواهد شد. هرچند طبق اظهارنظر رسمی محسن صفایی‌فراهانی کمیته انتقالی درخصوص ایجاد هرگونه تغییری درباره مدیریت اجرایی فدراسیون فوتبال برنامه یا دستورجلسه‌ای ندارد و تمام مدیران سابق همچنان فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد.

 قلعه‌نویی؛گزینه بدون ریسک

خود امیر در واکنش به هر صحبتی که موضوع پیشنهادهای تازه‌اش را مورد سئوال قرار دهد، می‌خندد و بعد بلافاصله تأکید می‌کند: من حتی از یک تیم دسته اولی هم پیشنهاد ندارم. اظهارات او درباره روبه‌رو نشدن با هیچ پیشنهادی برای تمدید قرارداد با تیم‌ملی درحالی غیرقابل باور است که طبق گفته‌های یک منبع آگاه، امیر قلعه‌نویی اصلی‌ترین شانس احراز سمت سرمربیگری تیم‌ملی را به خودش اختصاص داده و حتی در این خصوص جلسات ویژه‌ای را نیز با برخی از مسئولان داشته. گویا در یکی از همین جلسات به او پیشنهاد شده بود که حتی اگر شرایط برای سرمربی شدن شما در تیم‌ملی مساعد نبود به طور حتم سمت مدیریت فنی را عهده‌دار خواهید شد اما گویا این پیشنهاد چندان به مذاق امیر خوش نیامده بود. هرچند که با توجه به معادلات از پیش تعیین‌شده فدراسیون فوتبال وی در فاصله کوتاهی مجدداً شرایط استثنایی‌اش را بازپس گرفته.امیر قلعه‌نویی که این روزها از او به عنوان آلترناتیو ناصر حجازی در استقلال هم نام برده می‌شود گویا طی روزهای آینده باید منتظر بحث‌های نهایی کمیته انتقالی باقی بماند.

 دایی؛ همچنان حرفه‌ای

 «دوست دارم سرمربی تیم‌ملی شوم.» این جمله را علی دایی به زبان آورد، وقتی امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا نتوانست با تیم‌ملی نتایج قابل قبولی کسب کند.

 سرمربی سایپا که با صراحت خاصی درباره مربیگری تیم‌ملی سخن می‌گوید ضمن انجام مصاحبه‌ای کوتاه با همشهری تأکید کرد: امیدوارم در جلسه کمیته انتقالی بهترین گزینه برای سمت سرمربیگری تیم‌ملی انتخاب شود. علی‌ دایی ادامه داد: ببینید، هرکسی بگوید دوست ندارد روزی سرمربی تیم‌ملی شود دروغ گفته. خب من هم از این قاعده مستثنی نیستم. من هم به سرمربیگری تیم‌ملی فکر می‌کنم اما نه الان. وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط به سایپا فکر می‌کنم. تمام فکر و ذهن من متوجه این مسئله است که بتوانم با سایپا هر روز بهتر از قبل کار کنم. بنابراین در پاسخ به سئوال شما همین اندازه بگویم که به سرمربیگری تیم‌ملی هم فکر می‌کنم اما زمان آن هنوز فرانرسیده. وقتش که برسد، به آنجا هم خواهم رسید.دایی همچنین خدمت به فوتبال ایران در هر شرایطی را از آرزوهای همیشگی خود برشمرد و تأکید کرد: امیدوارم تیم‌ملی، آینده روشنی داشته باشد. سرمربی سایپا که در اولین تجربه مربیگری‌اش در فصل ششم از لیگ برتر توانست تیمش را به عنوان قهرمانی برساند به گواه بسیاری شخصیت و البته پتانسیل هدایت تیم‌ملی را نیز دارد.

 لوکا؛ کروات قهرمان

وقتی سرسخت‌ترین منتقدان فعالیت مربیان خارجی در فوتبال ایران با اشاره به قابلیت‌های لوکا، وی را یک مربی همه‌کاره و با دیسیپلین قلمداد می‌کنند، اصلاً بعید به نظر نمی‌رسد که نام این کروات به صورت جدی در جلسات کمیته انتقالی مورد بحث قرار بگیرد.

 مدیربرنامه‌های این مربی تأکید می‌کند: لوکا می‌خواهد به بالاترین سطح مربیگری در فوتبال ایران برسد. مأموریت او فقط باشگاهی نیست، چراکه لوکا این پتانسیل را دارد که در عرصه ملی نیز برای فوتبال ایران فعالیت کند. هرچند بحث و بررسی این موضوع برعهده دیگران است و آنها هستند که در نهایت درباره اعتماد به این مربی تصمیم خواهند گرفت.

 بوناچیچ نیز در گفت‌وگو با همشهری ضمن اشاره به تعهدات خود نسبت به باشگاه سپاهان می‌گوید: قبل از اینکه با سپاهان قراردادی امضا کنم از اروپا چند پیشنهاد خوب داشتم اما نپذیرفتم. وی در توضیح تصمیم خود ادامه می‌دهد: خب، کار نیمه‌تمامی در فوتبال ایران داشتم که حالا در آستانه انجامش هستم.این کروات که طی مدت حضورش در فوتبال ایران به خوبی توانسته رأی بسیاری از منتقدین را در جهت ویژه بودن با خود همراه کند، حالا یکی از گزینه‌هایی است که به طور حتم اعضای کمیته انتقالی از کنار نام او به راحتی عبور نخواهند کرد.

فیروز کریمی؛ نمی‌تواند شوخی نکند

 تنها جمله‌ای که بارها در خصوص فیروز کریمی شنیده‌ایم این است که وی قابلیت‌های ویژه‌ای به لحاظ فنی دارد. او که در حال حاضر هدایت استقلال اهواز را برعهده دارد و مدتی است سکوت رسانه‌ای پیشه کرده در یکی از آخرین اظهارنظرهای رسمی خود درباره موضوع سرمربیگری‌اش در تیم‌ملی تأکید کرده است: آن زمانی که می‌توانستم سرمربی تیم‌ملی شوم، برچسب بی‌سوادی به من زدند.

 کریمی افزود: هرگز شرایط فعلی فوتبال را برای مربیگری‌ام در تیم‌ملی مساعد نمی‌دانم.او که در این خصوص حتی نقش صفایی‌فراهانی را نیز به چالش کشیده بود حالا از شانس زیادی برای احراز این سمت برخوردار نیست. ضمن اینکه او همیشه به زبان طنز اعتقاد ویژه‌ای داشته. با این حساب می‌توان تصور کرد که در صورت سرمربی شدن او تیم‌ملی چه حاشیه‌ها و سوژه‌هایی را به خورد رسانه‌ها خواهد داد.

 شانس‌ کم ‌دنیزلی

سرمربی ترکیه‌ای فصل گذشته پرسپولیس نیز یکی از گزینه‌های احتمالی خواهد بود. وی در این خصوص روز گذشته گفت: تاکنون در این مورد هیچ صحبت یا پیشنهادی به من نشده است اما در صورت طرح چنین موضوعی به طور جدی به آن فکر می‌کنم.

دنیزلی اگرچه مربی باسابقه‌ای است اما اتفاقات سال گذشته مؤید این نکته است که وی نیز از شانس بالایی برای سرمربی شدن در تیم‌ملی فوتبال ایران برخوردار نیست.

کد خبر 34192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز