یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسام الدین سراج ، خواننده شناخته شده موسیقی سنتی که قرار بود در روزهای 18 تا 20 شهریور در کاخ سعد آباد به اجرای کنسرت بپردازد ، به دلیل آنچه که خود صدور دیرهنگام مجوز خواند، کنسرت برگزار نمی کند .

وی درگفت و گویی با خبرگزاری میراث خبر در اعتراض به مجوز دیرهنگام می گوید: چنین مجوزی به چه دردی می خورد؟ بهتر بود که این مجوز را هم صادر نمی کردند ضمن اینکه برگزار کنندگان کنسرت و مسئولان پیگیری برنامه به من گفته اند که نیروی انتظامی هم شبی چهار میلیون تومان برای تائید برنامه و موافقت با آن درخواست کرده است. با این وضعیت کنسرت برگزار نکنیم بهتر است.
وی دلیل انصر اف خود از کنسرت را کمبود زمان برای برنامه ریزی و تبلیغات دانست و گفت : ما حد اقل باید چند هفته قبل بدانیم و مطمئن باشیم که برنامه انجام می شود و در این فاصله تمرین کنیم، بلیت بفروشیم، تبلیغ کنیم و هر چه بهتری برنامه را اجرا کنیم این طور مجوز دادن به درد کنسرت نمی خورد.

سراج قرار بود درقالب جشنواره پیامبر اعظم ( ص) به اجرای برنامه بپردازد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که در چند ماه اخیر برخی از گروههای شناخته شده موسیقی سنتی به دلیل تاخیر و پیچیده شدن بورکراسی دریافت مجوز نتوانستند  کنسرتی در تهران یا شهرستانها برگزار کنند. از جمله این گروهها که موفق به دریافت مجوز اجرا نشدند گروه کامکارها بودند که چند ماهی است به دنبال مجوز اجرا در کاخ نیاورانند.

گروه دستان هم که ماه گذشته دراین مکان به اجرای برنامه پرداخت، قرار بود در شهرستان ها نیز به اجرای برنامه بپردازند که به دلیل تاخیر در دادن مجوز از این کار منصرف شد.

کنسرت گروههای شناخته شده موسیقی سنتی درحالی با مشکل برخورد کرده است که در هفته جاری چند گروه شناخته شده موسیقی پاپ موفق به دریافت مجوز اجرا شده اند و تبلیغات خود برای برگزاری کنسرت را شروع کرده اند.

کد خبر 3415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز