همشهری آنلاین: نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها در دو کلاس سرعت و فضای بسته از امروز چهارشنبه به مدت ۳ روز برگزار می شود.

پهپاد

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها در دو کلاس سرعت و فضای بسته از سوی مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حمایت فروشگاه اینترنتی بامیلو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران از امروز چهارشنبه به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات که از 6 تا 8 مردادماه در مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاع برگزار می شود 49 تیم از دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور در دو کلاس سرعت و فضای بسته با هم به رقابت می‌پردازند.

کلاس سرعت یک رقابت هیجانی و پرشور در حوزه پهپادها است که به یک رقابت اتومبیل رانی شباهت دارد و در آن سرعت و قدرت رزمایش پهپادها به نمایش گذاشته می‌شود.

این کلاس دارای یک مسیر مشخص است و تیم‌ها موظفند مسیر پیش بین شده را 5 دور در مرحله مقدماتی و 10 دور در مرحله نهایی طی کنند و تصاویر دریافتی خود را به کمک دوربینی که در جلوی پهپادها نصب شده است به عینکی موسوم به FVP که بر روی چشم فرد هدایت گر قرار دارد مخابره کنند.

کلاس فضای بسته این دوره از مسابقات نیز بر هوشمند بودن پهپادها و انجام مأموریت 9 گانه تأکید دارد و تیم ها موظفند ضمن ورود هوشمند به ساختمان، صعود، فرود خودکار بر روی سکوی متحرک، قدرت و دقت خود را در جابجایی اجسام در معرض نمایش داوران قرار دهند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی از انواع پهپادها و ربات‌های پرنده با قابلیت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این دوره از مسابقات است.

جمهوری اسلامی ایران با همت بلند دانشمندان و متخصصین جوان، زبده و کارآمد خود امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادها و ربات‌های پرنده و به کارگیری آن در تمامی زمینه‌ها در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.

کد خبر 341451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha