دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

پگاه شفتی: برای دانشمندانی که همیشه به آینده می‌اندیشند، حتی تعطیلات نیز یک پروژه‌ی علمی محسوب می‌شود.

دوچرخه شماره ۸۳۹

ممکن است ایده‌ی یک گردش در یک روز تعطیل و دلچسب آن‌ها را مستقیم به آینده متصل کند تا ما شاهد این رؤیاهای علمی باشیم. رؤیاهایی که مثل بیش‌تر واقعیت‌هاي امروزی، فقط در گذشته رؤیا بوده‌اند.

پس شاید امروز بشود به نحوه‌ی گذراندن تعطیلات در آینده نگاهی انداخت.

 

دوچرخه شماره ۸۳۹

 

  • هواپيماي روباز!

یک هواپیمای مسافربری تفریحی، که مثل یک کشتی تفریحی دارای استخر و محوطه‌ی حمام آفتاب است. این هواپیما طراحی یک عکاس و هنرمند نروژی به نام «اریک آلماس» است و با یک سقف شیشه‌ای مسافران را به دل آسمان می‌برد. این هواپیماي بي‌صدا، با محیط‌زیست دوست است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۹

 

  • شهر شناور!

نام این شهر «لیلی پد» است و تمام و كمال با انرژی‌های تجدیدپذیر اداره می‌شود. لیلی‌پد می‌تواند روی اقیانوس شناور باشد. شهر شناور طرح یک معمار بلژیکی و فعال محیط زیست به نام «ونسان کاله‌بو» است.

ایده‌ی اولیه‌ی این شهر زمانی به ذهن ونسان آمد که دانشمندان خبر از بالا آمدن آب اقیانوس به دنبال گرم شدن زمین دادند. به‌همین دلیل ونسان به این نتیجه رسید که با روشی که انسان‌ها در پیش گرفته‌اند به زودی برای جلوگیری از غرق شدن شهرها، باید شهرهای شناور ساخت!

 

دوچرخه شماره ۸۳۹

دوچرخه شماره ۸۳۹

 

  • كشتي هوايي لوكس!

این کشتی پروژه‌ی لیسانس یک دانشجوی بریتانیایی طراح در شاخه‌ی حمل و نقل به نام «مک بایر» است. این کشتی هوایی می‌تواند سفر در اعماق آسمان را با یک دید خارق‌العاده به مسافر هدیه کند.

در طراحی داخلی از دکوری با رنگ روشن استفاده شده تا کاملاً با چشم‌انداز آسمان هماهنگ باشد. سفر با این کشتی فعلاً مثل یک رؤیاست، ولی با سر و صدایی که این طرح اولیه ايجاد کرده، احتمالاً به‌زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

 

دوچرخه شماره ۸۳۹

 

  • كشتي آينده!

یک کشتی با الهام از زندگی و عناصر عمق دریا. این کشتی کار معمار برجسته و فقید عراقی‌الاصل، «ضحي حدید» است. ضحي حدید با الهام از اسکلت‌های مرجانی و آب‌زیان، این کشتی را ساخته است. هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجی آن، منحصربه‌فرد و خلاقانه است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۹

 

  • جزيره‌ي قايقي!

درست مانند اسمش این جزیره بر روی یک قایق بنا شده و همه‌ي آن‌چه را که یک جزیره باید داشته باشد، در خود دارد؛ اين جزیره که بر روی یک کشتی کروز بنا شده است، خصوصیات یک جزیره‌ی گرمسیری را دارد و در آن‌جا می‌توان آبشار و حتی یک آتش‌فشان کوچک را هم دید.

یک استخر شنا با کف شفاف یکی دیگر از جذابیت‌های آن است. این پروژه کار یک شرکت انگلیسی و پیشرو در طراحی کشتی‌های کروز منحصربه‌فرد است.

کد خبر 341439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha