سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

پرونده جنجالی ۳ مرد افغان که متهم هستند زنی فرانسوی را در فرحزاد مورد آزار و اذیت قرار داده بودند با اعلام رضایت توریست فرانسوی وارد مرحله تازه‌ای شد.

دادگاه

اولين برگ از اين پرونده، شكايت دختري فرانسوي بود كه روز 28شهريور سال‌94 تكميل شد. او به مأموران گفت كه براي كوهنوردي به ارتفاعات فرحزاد رفته بود اما در آنجا چند كارگر افغان به وي تعرض كرده‌اند. او گفت: من به‌تنهايي قصد داشتم به كوه‌هاي اطراف تهران بروم اما وقتي هوا كم‌كم تاريك مي‌شد به يك باغ گردو رسيدم.

در آنجا 4جوان افغان حضور داشتند كه از من خواستند شب را در آنجا بمانم. ولي وقتي موقع خواب شد 3نفر از آنها من را مورد آزار و اذيت قرار دادند. به‌دنبال اظهارات توريست جوان تحقيقات براي دستگيري متهمان آغاز شد اما آنها به مكان نامعلومي گريخته بودند.

با وجود اين تحقيقات ادامه يافت تا اينكه مأموران موفق شدند 2نفر از متهمان به نام‌هاي غلام و حكيم را كه قصد فرار به افغانستان داشتند دستگير كنند اما يكي از آنها توانست بگريزد. در چنين شرايطي چندي قبل متهمان در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده محاكمه و از آنجا كه همه شواهد عليه‌شان بود به اعدام محكوم شدند.
متهمان مدعي بودند بي‌گناه هستند.

به همين دليل با اعتراض آنها پرونده به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد. در شرايطي كه قضات ديوان بررسي اين پرونده را آغاز كرده‌اند روز گذشته وكيل توريست فرانسوي به دادگاه رفت و اعلام كرد موكلش نسبت به متهمان اعلام گذشت كرده است. او گفت: وقتي موكلم فهميد كه چه مجازات سختي براي متهمان در نظر گرفته شده است تصميم گرفت آنها را ببخشد.

با وجود اينكه در پرونده‌هاي تجاوز اعلام رضايت شاكي مانع مجازات مجرمان نمي‌شود اما در اين پرونده اين امكان وجود دارد كه قضات ديوان براي محكومان تخفيف قائل شود.براساس اين گزارش هم‌اكنون اين پرونده جنجالي در ديوان‌عالي كشور در دست بررسي است.

کد خبر 341328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha