همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار بیانیه‌ای از تمام آژانس‌ها و گروه‌های امدادرسان خواست عملیات بشردوستانه خود را برای نجات صدها هزار کودک که از ناامنی غذایی شدید در شمال نیجریه رنج می‌برند، افزایش دهند.

در بیانیه یونیسف آمده است: نزدیک به 250 هزار کودک از سوء تغذیه شدید در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه رنج می‌برند و خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند.

طبق اعلام یونیسف، به تدریج که دسترسی گروه‌های بشردوست به مناطق شمالی نیجریه امکان پذیر می‌شود، بحران غذایی کودکان این منطقه بیش از پیش برای این گروه‌ها نمایان می‌شود. از میان 244 هزار کودک که در ایالت بورنو از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، 49 هزار نفرشان اگر در هفته‌های آینده کمک‌های غذایی دریافت نکنند با خطر مرگ حتمی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، مانوئل فونتن، مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب و جنوب آفریقا در بیانیه یونیسف هشدار داد اگر کمک‌های غذایی به سرعت در میان ساکنان ایالت بورنو توزیع نشود، هر روز به طور متوسط حدود 134 کودک در این منطقه به علل مرتبط با سوء تغذیه شدید جان خود را از دست خواهند داد.

این مسئول یونیسف تاکید کرد : تمام شرکای ما، کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده باید برای تغییر شرایط و جلوگیری از مرگ کودکان در شمال نیجریه وارد عمل شوند چرا که هیچ سازمان و گروهی نمی تواند بحرانی به این گستردگی را به تنهایی حل کند.

اوایل سال 2016، یونیسف از کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده خواست 55 میلیون و 500هزار دلار برای تامین نیازهای بشردوستانه ساکنان شمال شرقی نیجریه در اختیار این نهاد وابسته به سازمان ملل قرار دهند اما یونیسف تا کنون 23 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

یونیسف همچنین پیش‌بینی کرد با آزاد شدن مناطق دیگری در شمال شرقی نیجریه از سلطه گروه افراط‌گرای مسلح بوکوحرام، میزان اعتبارات مورد نیاز نهادهای بشردوست بین المللی برای کمک رسانی به ساکنان شمال شرقی نیجریه در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت.

کد خبر 341243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha