دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

ابراهیم فروزش: تعداد ایرانی‌هایی که در طول سال قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند وحشتناک است.

ابراهیم فروزش

آن‌قدر وحشتناك كه بايد عزمي جدي و ملي براي جلوگيري از اين كشتار هولناك به‌وجود بيايد. نياز به كارشناسي دقيق و همه‌جانبه‌اي داريم تا مشخص شود چه عواملي و به چه ميزان در اين رخداد هولناك نقش‌آفريني مي‌كنند. اينكه در اغلب موارد راننده كه غالبا خودش نيز بر اثر تصادف فوت كرده را مقصر جلوه بدهيم منطقي به‌نظر نمي‌رسد. با اين ميزان تلفات سالانه نمي‌توان تنها خطاي انساني را مسبب چنين اتفاق‌هاي تلخي بدانيم.

بايد ديد جاده‌هاي ما چه وضعيتي دارند و از سوي ديگر اتومبيل‌ها به‌لحاظ شرايط فني تا چه حد به استانداردها نزديك هستند. در روزهايي كه جاده‌ها بوي خون گرفته‌اند، خانواده‌هاي زيادي به عزا مي‌نشينند. از سربازاني كه جوانان برومند اين سرزمين بودند و راهي طولاني و پراميد را به‌عنوان افق مقابل ديدگان خود داشتند تا مردان، زنان و كودكاني كه به‌سادگي در تصادف‌هاي جاده‌اي از دستشان مي‌دهيم. جان هر انساني عزيز است و محترم‌تر از آن واقعا چه چيزي داريم؟

متأسفم كه هموطنان ارجمندمان بر اثر خطاها و اشتباهاتي كه نمي‌توان همه‌شان را فردي دانست از دست مي‌دهيم و تأسف وقتي افزون‌تر مي‌شود كه بر اثر كثرت اين اتفاق‌هاي تلخ، به‌مرور همه به آن عادت مي‌كنند. انگار كه شاهد پديده‌اي عادي و محتوم هستيم. شايد لازم باشد نهادي پيگير و مسئول بررسي موضوع شود. نهادي كه به افكار عمومي هم پاسخ بدهد و مجموعه دلايل و اتفاق‌ها را به‌درستي رصد كند. از دولت تا ملت همه بايد بسيج شوند تا اين كشتار جمعي متوقف يا دست‌كم روندش كند شود.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 341203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha