چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

صدف کوه کن: از زمانی که اولین جراحی پیوند صورت در جهان، روی ایزابل دنوآر فرانسوی انجام شد، 2 سال می‌گذرد.

 او در تمام این 2 سال، سوژه بوده است و هر قدم کوچکی در پیشرفت درمان او، در خبرگزاری‌ها بازتاب فوق‌العاده‌ای داشته است. آخرین خبر این است: ایزابل در تلاش است تا پس از چند سال، توانایی بوسیدن مادرش را پیدا کند.

این زن فرانسوی 40 ساله که کتاب خاطراتش را با عنوان «بوسه ایزابل» هفته پیش منتشر کرد، در حال حاضرقادر است به راحتی بخورد، صحبت کند یا به شکل طبیعی بخندد، اما حرکات عضلات صورتش کامل نشده‌اند.

پزشک جراحی که هدایت عمل پیوند دهان، بینی و چانه ایزابل را به عهده داشته است به خانم دنوآر هشدار داده، تنها زمانی می‌توان از تکمیل روند پیوند مطمئن شد که ایزابل بتواند اعصاب وماهیچه‌های صورتش را برای حالتی شبیه به بوسیدن حرکت دهد.

ناگفته نماندکه ایزابل، هر روزتمرین می‌کند و به‌این ترتیب چیزی نمانده که بتواند مادرش را پس از سال‌ها ببوسد و مهر تکاملی بر روند تطبیق اعضای جدید با پیکر قبلی بزند.

کتاب «بوسه ایزابل» حاوی گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی است که از می‌ماه سال 2005، یعنی اولین روزی که او در پی از بین رفتن صورتش به خاطر حمله سگش به بیمارستان رفت، تا زمانی که در فوریه سال گذشته و در حضور خبرنگاران، چهره جدیدش را به جهانیان نشان داد، منتشر شده است و نیز شامل رویدادهای پشت پرده‌ای از اولین عمل جراحی پیوند صورت وروند بازگشت فیزیکی و روانی ایزابل به زندگی جدید است.

ایزابل مشکلات بسیاری را در زندگی با چهره جدیدش تجربه کرده. او حتی به خاطر فشار رسانه‌ها مجبور شد تا محل زندگی اش دروالنسیا را هم تغییر دهد.

ایزابل دنوآر درجایی از این کتاب می‌گوید: دیگر نمی‌خواستم مردم به من نگاه کنند، چرا که صورتم مثل هیولا شده بود، بدترین جای صورتم هم دماغم بود که استخوان هایش کاملا پیدا بود و من را وا می‌داشت تا به اسکلت شدن فکر کنم، به مرگ!نوامبر گذشته، زمانی بود که ایزابل، دهان، بینی و چانه فردی فرانسوی که خودکشی کرده بود را دریافت کرد و زندگی تازه‌ای را شروع کرد که به گفته خودش، هرگزآن روزها را فراموش نخواهد کرد.

این جراحی همچنین به ایزابل مبارزه با ترس و بیزاری را یاد داد. او می‌گوید: سخت‌ترین قسمت ماجرا این بود که من دهان یک نفر دیگر را دریافت می‌کردم که مال من نبود و به مراتب، نرم‌تر از دهان خودم بود! ایزابل دنوآر این روزها حس‌های بد گذشته را ندارد و فکرمی کند که با کسی که صورتش را از او دارد، دوقلو است.

ازابل می‌گوید: چند وقت پیش، روی چانه من مویی رویید و باعث شد احساس کنم که توانسته‌ام او رازنده نگه دارم، یعنی درست است که چانه او مال من شده ولی موها هنوز به او تعلق دارد.

اینها در حالی است که حال عمومی ایزابل دنوآر روبه راه است. در حال حاضر تحت درمان با داروهای بسیار قوی است که سبب می‌شوند، بدن او بافت پیوندی را پس نزند، همچنین هر هفته معاینه می‌شود و تحت درمان‌های فیزیوتراپی در بیمارستان آمیینز درفرانسه قرار می‌گیرد.

کد خبر 34104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز