همشهری آنلاین: وزیر بهداشت درسفر یک روزه خود به استان البرز، بیمارستان شماره دو شهید رجایی کرج را افتتاح کرد.

افتتاح بیمارستان کرج

به گزارش همشهری آنلاین از وبدا، سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح این بیمارستان، گفت: با اهتمام ویژه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی امروز با حجم گسترده ای از افتتاح تخت‌های بیمارستانی روبرو هستیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ساخت 720 تخت بیمارستانی در مدت زمان 18 ماه و با حداقل هزینه‌ها اقدام بسیار ارزشمندی است. همچنین 3 دانشکده و 30 اتاق عمل به بهره برداری رسیده است که با مجموع اقدامات انجام شده تعداد تخت‌های ویژه این استان دو برابر شده است.

هاشمی استان البرز را از نظر شاخص‌های سلامت بسیار محروم دانست و گفت: دلیل محرومیت استان البرز این است که همواره زیر سایه تهران بوده و در حوزه شاخص تخت بیمارستانی که متوسط کشوری آن در حال حاضر 1.6 است، وضعیت استان البرز فقط 0.6 بوده بنابراین باید با سرعت بیشتری کار کرد تا محرومیت‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های مناسب دانشگاه علوم پزشکی البرز در جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، از مسئولان استانی و محلی به دلیل همراهی‌شان با دانشگاه علوم پزشکی البرز تقدیر کرد و گفت: در این استان هماهنگی و همکاری بین بخشی بسیار خوبی حاکم است و زمینه توسعه استان وجود دارد اما باید موانع را از پیش پا برداشت.

هاشمی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کشور باید به حداقل 2.6 به ازای هر هزار نفر برسد، افزود: وضعیت کنونی کشورهای همسایه ما 2.6 به ازای هر هزار نفر است و برای رسیدن به این هدف، حداقل به 90 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که با اعتبارات دولتی تا چندین دهه آینده نمی‌توانیم به این هدف برسیم بنابراین لازم است تا نمایندگان ساز و کار دیگری بیندیشند و دولت نیز بپذیرد تا بتوانیم جهش قابل توجهی داشته باشیم.

  • ضرورت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سلامت، یادآور شد: باید از بیمه‌ها حمایت کرد زیرا وقتی سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری می‌کند، نباید به مردم فشار وارد شود و با قیمت فعلی خدمات خود را دریافت کنند و همانگونه که بخش خصوصی در حوزه های تلفن، آب و برق سرمایه گذاری کرده باید شرایط ورود آنها به حوزه سلامت را نیز تسهیل کنیم.

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد تا نمایندگان مجلس در قالب تصویب بودجه‌های سالانه و مصوبات برنامه ششم توسعه و همچنین گروه اقتصادی دولت در مورد سرمایه گذاری در حوزه سلامت تجدید نظر کنند.

  • اساس کار ما پیشگیری و بهداشت است

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر بخواهیم به هدف 2.6 تخت به ازای هر هزار نفر در استان البرز برسیم، راه سختی را در پیش داریم و حداقل باید ده برابر امروز کار کنیم و به حداقل دو هزار و 500 تخت بیمارستانی نیاز داریم البته اساس و اصل کار ما بر پیشگیری و تقویت بهداشت است.

  • راه اندازی 210پایگاه بهداشت و 67 مرکز جامع خدمات سلامت

دکتر هاشمی اظهار داشت: امروز دومین سفری است که به استان البرز داشته ام و در اولین سفر 210 پایگاه بهداشت و 67 مرکز جامع خدمات سلامت افتتاح شد که در قالب آن دو ونیم میلیون نفر تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفتند و امیدواریم که طرح تحول سلامت در مجلس کنونی و دولت کنونی با قوت ادامه یابد و طرحی که دکتر روحانی آغاز کردند هیچ گاه متوقف نشود.
گفتنی است مساحت کل زمین بیمارستان شهید رجایی 7750 متر مربع و زیر بنای آن 6 هزار متر مربع بود که اکنون به 9 هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

کد خبر 340835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha