همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خودکفایی این وزارتخانه در تولید امکانات مورد نیاز نیروی دریایی اشاره و تایید کرد: سامانه اس-۳۰۰ وارد و بخشی از آن مستقر شده است.

سامانه اس-۳۰۰

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایرنا در تشریح جلسه روز گذشته -سه شنبه- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونان وی اشاره کرد و افزود: دهقان با بیان این خبر گفت که رادارها را طراحی و تولید می کنیم، در زمینه ماهواره ها، ماهواره سیمرغ اوج کار است که تلاش می کنیم آن را در مدار قرار دهیم.

وی ادامه داد: سردار دهقان در ابتدا، تشکیل مجلس و کمیسیون دوره دهم را تبریک گفت و در ادامه با بیان اینکه نظام سلطه سر سازگاری با جمهوری اسلامی ندارد گفت باید تقویت بنیه دفاعی در دستور کار باشد. نیازها و مطالبات و انتظارات از حوزه دفاع الزاماتی را ایجاد می کند و باید حوزه دفاع ارتقا، تقویت و به روزرسانی شود. کشورهای دیگر هم در منطقه و هم خارج از منطقه به صورت قابل توجهی سرمایه گذاری های می کنند و جمهوری اسلامی نیز کانون توجه آنهاست.

نقوی حسینی گفت: دهقان در ادامه بحث خود، تصویری کلی از فعالیت ها و برنامه های وزارت دفاع و پشتیبانی در کمیسیون ترسیم کرد و بیان شد که نوسازی و به روزرسانی در دستور کار وزارت دفاع است. وی گفت ما قادریم در حوزه بالگردها و هواپیماها سازنده باشیم و خودمان بسازیم.

این نماینده ادامه داد: وزیر دفاع تاکید کرد که در حوزه جنگ افزاری هم پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و برنامه های مفصلی هم داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دهقان تاکید کرد که رسیدگی به مسائل رفاهی و دریافتی پرسنل حوزه دفاع هم از جمله موضوعات مورد توجه وزارت دفاع است و البته در این زمینه نیازمند توجه خاص مجلس نیز هستیم چرا که نباید حافظان و حراست کنندگان دفاع و امنیت مردم و کشور با مشکل معیشت رو به رو باشند. امروز بازنشستگان حوزه دفاع و نیروهای مسلح در شرایط سختی قرار دارند و دریافت آنها پاسخگوی نیازها و هزینه های زندگی نیست.

نقوی حسینی به نقل از دهقان گفت: در حوزه توسعه موشکی، پیشرفت های واقعا قابل توجهی داشته ایم. در بخش های زمینی، دریایی و هوایی به لحاظ کمّی نیز افزایش جدی داشته ایم. در بخش مهمات، افزایش دقت و کاهش انحرافات به توفیق های بالایی رسیده ایم. امروز سلاح های پرتابی ما نطقه زن هستند و به لحاظ مسافت نیز به حد قابل قبولی دست یافته ایم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت دفاع در دریا کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: دهقان عنوان کرد که زیردریایی ها، شناورها و سایر امکانات مورد نیاز نیروی دریایی را خودمان ساخته و تهیه می کنیم. شناورهای تندرو در هر سطحی و با هر سرعتی در داخل تولید می شود. در صنایع الکترونیکی نیز به سطح منطقه ای و جهانی رسیده ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت : در این جلسه که از ساعت 11 الی 13 به دو طرح تقویت بسیج و طرح مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مطرح اختصاص یافت همچنین پیشنهادهایی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مطرح شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم توضیح داد که در ابتدای این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون نکاتی را هم پیرامون حوزه دفاع و اهمیت موضوعات دفاعی کشور مطرح کرد و اعلام کرد که انشالله در این دوره نیز همکاری صمیمی و متقابلی بین کمیسیون و وزارت دفاع وجود داشته باشد.

نقوی حسینی گفت: در ادامه اعضای کمیسیون دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف دفاعی مطرح کردند.

کد خبر 340638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha