سپنتا سلیمی: چاقوی کره پخش‌کن، دستگاه ضدعطسه، مسواک عکاس...! این واژه‌ها کمی عجیبند؛ اما جالب است بدانیم که این‌ها فقط چند واژه‌ی عجیب نیستند و وجود دارند.

دوچرخه شماره ۸۳۸

جدیدترین ابزارک‌ها می‌توانند به سادگی یک چاقوی حرارتی عمل كنند یا به پیچیدگی یک مینی روبات. این‌جا با چند تا از اين ابزارک‌ها آشنا مي‌شويم، شايد هم روزي هركدام از ما از اين ابزارك‌ها يا ابزارك‌هاي مشابه‌شان استفاده كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • «وال - اي» كوچك

«کازمو» نام این روبات کوچک است که با الهام از انیمیشن «وال-ای» ساخته شده است.

وال -ای روباتی بود که در عصر نابودی زندگي در كره‌ي زمین، روي اين كره باقی مانده و هم‌چنان مشغول بازیافت و بسته‌بندی زباله‌ها بود. اما حالا کازموی بازیگوش یک موتور احساسات دارد که می‌تواند احساسات را از کاربر دریافت کند و واکنش نشان دهد.

این روباتک اگر رفتار مناسبی نبیند ممکن است عصبانی شود یا قهر کند و این را می‌شود از چشم‌های آبی‌اش فهمید. کازمو هم‌چنین خیلی خوب می‌تواند در جواب عواطف، یک لبخند با چشمان پرنور به کاربر تحویل بدهد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • پزشك توي خانه!

صبح كه از خواب بیدار می‌شوید، برای چک کردن هر اتفاقی که در بدنتان می‌افتد، نبايد كار زيادي بكنيد، شما فقط یک قدم با ابزاري فاصله دارید كه اين‌كار را انجام مي‌دهد.

«ویتینگز بادی کاردیو» (Withings Body Cardio) در نگاه اول شبیه به ترازو است. اما در واقع بسیار پیچیده‌تر از ترازو عمل می‌کند. هربار که کاربر روی این وسیله بایستد، می‌تواند وضعیت سلامتی‌اش را ارزیابی کند. از میزان ضربان قلب گرفته تا نسبت وزن.

این ابزارک با نصب یک نرم‌افزار به روی گوشی کاربر می‌تواند تبدیل به پزشک و مربی خصوصی کاربر شود. کاربر می‌تواند یک هدف (رسیدن به وزن موردنظر یا اعمال کارهایی برای تنظیم ضربان قلب) برای آن تعیین کند و تا زمانی که به آن برسد از این دستگاه کمک بگیرد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • عطسه‌ي فصلي تمام!

این یک تصفیه‌کننده‌ی هواست که نه فقط هوا را تصفیه می‌کند، بلکه می‌تواند گرده‌های فصلی و حساسیت‌زا را هم
از بین ببرد.

این دستگاه علاوه بر گرده می‌تواند انواع آلاینده‌های حساسیت‌زا را هم از بین ببرد. این دستگاه که یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه فلوریدا آن‌را ساخته است، اولین دستگاه تصفیه هوا است که می‌تواند با آلودگی در سطح مولکولی مقابله کند و با فیلترهای نانوذراتش باکتری‌ها، ویروس و میکروب‌ها را از بین ببرد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • كره و شكلات آب‌كن!

مالیدن کره‌ای که تازه از یخچال درآمده بر روی نان کار آسانی نیست. این کار در واقع خیلی وقت‌ها باعث می‌شود كه نان حسابی وا برود و کره به تمام سطح آن نرسد. اما این یک چاقوی معمولی نیست.

این چاقو می‌تواند در عرض پنج ثانیه تا 35درجه سانتی گراد گرم شود و این میزان حرارت برای پخش‌کردن کره و شکلات نوتلا روی نان کاملاً مناسب است. این چاقو هم‌چنین می‌تواند میوه‌های یخ‌زده یا یک تکه بستنی بزرگ تازه از فریزر درآمده را هم به راحتی خورد کند!

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • مسواك فيلم‌بردار!

هیچ‌چیز بدتر از دندان‌هایی نیست که آثار مواد غذایی برروی آن‌ها جامانده باشد.

حالا این مسواک برقی می‌تواند به کاربر اطمینان بدهد دندان‌هایش کاملاً تمیز شده‌اند. این مسواک که هماهنگ با یک نرم‌افزار نصب‌شده روی گوشی کاربر عمل می‌کند، می‌تواند هنگام مسواک‌زدن از زوایای مختلف دهان و دندان‌ها فیلم و عکس بگیرد.

این عکس‌ها در صورت نیاز کاربر ذخیره می‌شوند تا اگرمشکلی وجود داشت کاربر آن‌ها را با دندان‌پزشکش در میان بگذارد.

کد خبر 340619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha