دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه گفت ترساندن مقامات ایران و یا ملت ایران؛ آینده‌ای ندارد. آنان نمی‌ترسند

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی از ویسبادن (آلمان) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه معتقد است که در رابطه با ایران به برخوردی همانند آنچه که نسبت به کره شمالی استفاده شد، نیاز می‌باشد. به گفته وی، برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند همانند مسئله کره شمالی، از طریق مسالمت آمیز حل شود.  

پوتین طی کنفرانس مطبوعاتی خود در آلمان گفت: "چنین نمونه‌هایی وجود دارند؛ چندی پیش ما با همین حرارت برنامه هسته‌ای کره شمالی را بررسی می‌کردیم و اکنون شاهد پیشرفت‌هایی مثبت در رابطه با شبه جزیره کره هستیم. ما در این رابطه بردباری نشان داده و همواره بدنبال راه حل بودیم که بنظر می‌رسد پیدا نیز می‌کنیم".

پوتین گفت: "ما معتقدیم که همین نیز باید در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران استفاده شود. در این مورد ترساندن مقامات ایران و یا ملت ایران، کاری آینده‌ای ندارد. آنان نمی‌ترسند. می‌توان و باید راه چاره یافت".

وی خاطر نشان داشت که بدون دیالوگ انجام این غیر ممکن و بعید است.

رئیس جمهور روسیه گفت: "اگر ما امکان حفظ تماس مستقیم را (با ایران) داریم، پس این کار را انجام می‌دهیم و به نتیجه‌ای مشترک و مثبت نیز امیدوارم، زیرا روسیه با همکاران خود چه در ایالات متحده و چه در اروپا برای دستیابی به هدف مشترک کار کرده و قصد ادامه آن را نیز دارد".

وی افزود: "مسلماً طی دیدارها با مقامات ایرانی نیز این مسائل در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران بررسی خواهند شد".

کد خبر 34059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز