دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که در لوکزامبورگ گردهم آمده‌اند بیانیه خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران صادر کردند.

در این بیانیه از توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و بار دیگر بر حمایت از تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل دراز مدت مبتنی بر مذاکره برای مسئله هسته‌ای ایران تأکید شده‌است.

این بیانیه نسبت به متنی پیشتر به صورت پیش‌نویس در اختیار رسانه‌های خبری قرار گرفته بود هیچ تغییری نداشته و عیناً مطابق با پیش‌نویس اعلام شده‌است.[پیش‌نویس بیانیه وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران]

فرانسه انتظار داشت در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورک، اتحادیه‌ اروپا منتظر اقدام‌ سازمان‌ ملل‌ برای‌ مهار برنامه‌ هسته‌‌ای‌ ایران‌ نشود و تحریم‌های‌ خودسرانه‌ دیگری‌، خارج‌ از تصمیم‌ سازمان‌ ملل‌ ضد ایران‌ اعمال کند.

با این حال وزیر خارجه ایتالیا پیش از این نشست اعلام کرد که اعمال‌ تحریم‌‌های‌ یک‌ جانبه‌ اروپا علیه‌ ایران‌ در دستور کار نیست[در همین رابطه] و سخنگوی‌ کمیسیون‌ اروپا نیز اعلام کرد، پیشنهاد فرانسه‌ مبنی بر وضع تحریم‌های‌ خودسرانه علیه ایران، از دستور کار نشست‌ وزیران‌ امور خارجه‌ اتحادیه‌ اروپا حذف شده‌است.[سابقه موضوع]

کد خبر 34051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز