تازه‌ترین گزارش‌های ارزشیابی کیفی و خدمات فروش خودروهای سواری در کشورمان حاکی از بی‌کیفیتی ۷۶ درصدی سواری‌های تولید و مونتاژ داخلی طی خرداد‌ماه امسال و تداوم نارضایتی مشتریان از نحوه فروش خودروها در سال گذشته است.

براساس گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران طي خرداد‌ماه امسال ۸۴ هزار و ۹۲۴ دستگاه خودروي سبك (سواري و وانت) توليد شده كه ۹۱درصد آن مربوط به‌خودروهاي سواري بوده است. از اين تعداد ۷۶درصد (۵۸هزار و ۶۳۴ دستگاه خودرو) تنها يك ستاره از 5 ستاره كيفي را كسب كرده و در پايين‌ترين سطح كيفي قرار دارند. همچنين ۱۷درصد (۱۳هزار و ۱۷دستگاه) از اين خودروها تنها 2 ستاره و تنها 7 درصد (۵۵۹۲ دستگاه) 3 ستاره كيفي را كسب كرده‌اند.

نكته قابل توجه اين است كه هيچ‌‌كدام از خودروهاي سواري توليدي نتوانسته‌اند 4 و 5 ستاره كيفي را كسب كنند. از سوي ديگر تازه‌ترين گزارش اين شركت از ميزان رضايتمندي مشتريان از فرايند فروش خودروهاي سواري در سال94 حاكي از آن است كه بالاترين امتياز رضايتمندي مشتريان از نحوه فروش اين خودروها با توجه به سهم بازار عرضه‌كنندگان خودرو692 از هزار است و بيانگر نارضايتي بيش از 35درصدي مشتريان از نحوه فروش است.

ميزان رضايت مشتريان از فروش خودروهاي ايران‌خودرو 643، سايپا595 و پارس‌خودرو583 از هزار امتياز بوده است. براساس اين گزارش براي سنجش ميزان رضايتمندي مشتريان از فرايند فروش خودرو با 256هزار و 166 خريدار از 17شركت خودروسازي مصاحبه شده است، بيش از 50درصد انتقادات مشتريان در فرايند فروش خودروهاي سواري مربوط به تأخير در زمان تحويل خودرو، عدم‌تناسب قيمت با كيفيت خودرو، ديركرد در تحويل مدارك و پلاك خودرو، وجود ايراد خودروها در زمان تحويل و كم بودن تنوع آپشن‌ها بوده‌‌‌است.

کد خبر 340407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha