همشهری آنلاین: دیوید دیویس، وزیر برگزیت انگلیس گفت مهاجران اتحادیه اروپا که از اکنون تا زمان خروج رسمی لندن از این اتحادیه وارد انگلیس می شوند ممکن است شانسی برای ماندن نداشته باشند.

 وزیر برگزیت: مهاجران جدید ممکن است مجبور به ترک انگلیس شوند

به گزارش ايرنا به نقل از تارنمای رادیو «ال بی سی» انگلیس، دیویس روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه دیلی میل گفت: مهاجران جدید اتحادیه اروپا که وارد انگلیس شوند ممکن است به منظور جلوگیری از افزایش مهاجرت قبل از برگزیت، به کشورشان فرستاده شوند.

هشدار وزیر جدید برگزیت در حالی مطرح شده که وی وعده داده مشی سختگیرانه ای را در مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ کند.

وی در نخستین مصاحبه اش از زمان انتصاب در این پست توسط ترزا می نخست وزیر جدید انگلیس گفت که وی مصمم به دستیابی به «راه حلی سخاوتمندانه» در رابطه با مهاجران کنونی در انگلیس و اتباعی از این کشور است که در سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا و فرانسه زندگی می کنند.

وی احتمال اخراج اجباری سه میلیون مهاجر از کشورهای لهستان و رومانی را تکذیب کرد اما گفت که دولت ممکن است در صورت پیش بینی «افزایش» مهاجران جدید اتحادیه اروپا قبل از برگزیت، در این زمینه اقدام کند.

دیوس همچنین مدعی شد که ماده 50 پیمان لیسبون درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مدتی دو ساله باید تا اوایل سال 2017 اجرایی شود که مفهوم آن احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا سال 2019 است.

هشدار درباره افزایش مهاجران قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نخست توسط ترزا می و فقط چند روز قبل از تصدی وی در پست نخست وزیری مطرح شد.

به دنبال رای مردم انگلیس در همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (سوم تیر) و اعلام استعفای «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، ترزا می به عنوان جانشین وی معرفی شد.

کابینه جدید انگلیس از روز پنجشنبه (24 تیر) و به دنبال پایان چینش وزیران جدید کار خود را آغاز کرد. در ترکیب جدید کابینه، دیویس از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان وزیر برگزیت منصوب شد.

با وجود برخی گمانه زنی ها درباره احتمال تکرار همه پرسی خروج انگلیس، نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد که ترزا می نباید خواستار هیچ گونه همه پرسی جدید درباره تعامل انگلیس با اتحادیه اروپا شود.

براساس نتایج نظرسنجی جدید موسسه «کامرس/ComRes» که برای روزنامه های ساندی میرور و ایندیپندنت انجام شده است، 57 درصد از شرکت کنندگان با برگزاری همه پرسی دومی که از سوی «اوون اسمیت» نامزد رهبری حزب کارگر حمایت می شود، مخالف کرده اند و فقط 29 درصد موافق آن بوده اند.

کد خبر 340238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha