همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت:طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد یافت، باید مراقبت کرد تا حاشیه سازی‌ها آسیبی به طرح وارد نکند.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، سید حسن هاشمی، در نشست خود با اعضای شورای سیاستگذاری و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: امیدوارم مجلس دهم، بودجه طرح تحول سلامت را از منابع جاری قطع و به منابع پایدار وصل کند که ما نیز با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به تکمیل سایر حلقه‌های طرح تحول سلامت کنیم.

وي اظهار داشت: حوزه سلامت از گذشته در کشور و به ویژه در استان‌های مرزی و جنگ زده مشکلات زیادی داشته است و شرایط این استان‌ها مناسب نیست که ممکن است ناشی از بیمار بودن نظام بودجه ریزی در کشور باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فاصله‌هایی بین نقاط مختلف کشور وجود دارد و شاید هیچ‌گاه این فاصله تا زمانی که نظام بودجه‌ریزی تغییر نکند کم نشود اما باید نقشه راه را برای مناطق کمتر توسعه یافته ای مانند کرمانشاه ترسیم کرد تا در آینده به شان و جایگاه واقعی خود برسند.

  • برخي مزاحمت ايجاد مي‌كنند

 هاشمی با اشاره به در اولویت بودن سلامت برای دولت یازدهم و انجام اقدامات بسیار مناسب در این حوزه با توجه به تنگناهای اقتصادی، گفت: پرداخت یارانه‌ها، کاهش قیمت نفت و برخی مشکلات دیگر هم مانعی برای عمل کردن وعده دکتر روحانی مبنی بر ارتقای سلامت ایرانیان نشد اما برخی افراد در عوض کمک کردن، موانع و مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کنند.

وزیر بهداشت با گلایه از برخی اظهار نظرها که ناشی از کم اطلاعی افراد است، تاکید کرد: امیدوارم مجلس دهم، بودجه طرح تحول سلامت را از منابع جاری قطع و به منابع پایدار وصل کند که ما نیز با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به تکمیل سایر حلقه‌های طرح تحول سلامت کنیم.

هاشمی برکات و دستاوردهای طرح تحول سلامت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ائمه جمعه، استانداران و مسئولان محلی پس از اجرای این طرح همواره از کاهش بیش از 50 درصدی مراجعات مردم در حوزه سلامت سخن می‌گویند و این کاهش مراجعات یعنی در گذشته در کشور در حوزه سلامت بحران‌هایی از جمله بحران دارو داشتیم.

وي  تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، تنها 5 درصد از افرادی که برای گذراندن دوره طرح نیروی انسانی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شدند در بیمارستان‌های دولتی می‌ماندند اما اکنون 100 درصد آنها در بیمارستان‌های دولتی به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورتی که برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت در حوزه بهداشت محقق و اجرایی شود شاهد تحولی جدی در حوزه سلامت هستیم، افزود: به ازای هر 2هزار و 500 نفر یک نفر مراقب سلامت مسئول بررسی بیماری‌های غیرواگیر و عواملی مانند فشار، قند و چربی خون و بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت هستند تا کار پیشگیری بخوبی انجام شود.

به گفته وزير بهداشت، بازنگری در ساختار شبکه بهداشت، ایجاد بهورز شهری، راه اندازی پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت، ارائه خدمات بهداشتی به بیش از 10 میلیون نفر حاشیه نشین و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان 9 میلیون نفر از دانش آموزان تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمند حوزه بهداشت است.

هاشمي با اشاره به سخنان دکتر روحانی گفت: بنا به گفته ایشان یکی از اولویت‌های مهم دولت، حوزه سلامت است و امیدوارم که در ماه‌های آینده برخورد و حملاتی به دولت و حوزه سلامت نشود در عين حال، طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد یافت و باید مراقبت کرد تا حاشیه سازی بر علیه طرح ایجاد نشود.

هاشمی تصریح کرد: در طول تاریخ به استان کرمانشاه کم لطفی‌هایی شده اما کرمانشاه جزو معدود نقاطی از کشور است که امکان توسعه بسیار زیادی دارد و فرصت‌های مناسبی برای شکوفایی اقتصادی این استان با توجه به همجواری با کشور عراق وجود دارد و سرمایه اصلی آن نیز نیروی انسانی است بنابراین امیدواریم که در کشور با عقلانیت و تدبیر به سمتی حرکت کنیم که از ظرفیت‌ها بهتر استفاده شود.

مهمترین محورهای سخنان اعضای شورای سیاستگذاری و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کمبودهای اورژانس، امید بخشی طرح تحول سلامت، تامین تجهیزات مورد نیاز، کیفی سازی تحقیقات و پژوهش، تامین آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و هلی‌کوپتر اورژانس برای استان کرمانشاه و مشکلات انتقالی نیروی انسانی کرمانشاه به استان‌های برخوردار کشور و همچنین تامین نشدن مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه به ویژه بیمه سلامت ایرانیان بود که وزیر بهداشت در پایان این نشست، دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد.

کد خبر 340218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha