همشهری آنلاین: کاروان حامل پیکرهای پاک و مطهر ۳۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، بعد از عبور از شهرهای مریوان و سرواباد و روستاهای مسیر، شامگاه پنجشنبه و ارد سنندج شد و مورد استقبال باشکوه مردم انقلابی و لایتمدار مردم استان کردستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انبوهی از اقشار مختلف مردم سنندج از ساعت‌ها پیش در مقابل ورودی شهر و در مسیر حرکت این شهدا تجمع کرده بودند و با ورود کاروان شهدا به این شهرستان با چشمانی اشک آلود به استقبال از آنان پرداختند.

اقشار مختلف مردم این شهر امروز آمده بودند تا در گرمای تابستان و زیر آفتاب سوزان سربازان بی نشان خود را در آغوش گرفته و بدرقه کنند و به آنها بگویند همچنان و همواره پیرو راهشان هستند.

امروز مرد و زن، پیر و جوان و حتی بچه های خردسال به استقبال شهدا آمده بودند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بالان عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان، موجب سربلندی این کشور شدند،با تمام وجود در آغوش بگیرند.

حضور بانوان در حالی که کودکان خردسالشان را در بغل داشتند و جوانان که سعی داشتند خود را به پیکرهای این شهدا برسانند صحنه های جالبی را در این آیین باشکوه و روحانی رقم زد و نشان داد که مردم ایران اسلامی در همه حال، قدردان شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس هستند.

مردم سنندج با سر دادن صلوات محمدی و گفتن الله اکبر این شهدا را بدرقه می کردند و در چند نقطه در طول مسیر ایستگاه های صلواتی شرب برپا کرده بودند.

کاروان شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از عبور از مقابل میدان ارتش و عبور از خیابان های امام خمینی(ره) و سه راهی حبیبی سنندج در میان گلباران و عصرافشانی مردم در مسیر، به محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (باشگاه افسران سابق) بدرقه و مشایعت شدند.

آیین شبی با شهدا جمعه شب ساعت 22 شب با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان این استان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان که چند شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در محوطه آن تشییع شدند، برگزار می‌شود.

پیکرهای پاک 32 شهید تازه تفحص شده روز پنجشنبه از طریق مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان وارد خاک میهن سلامی شدند و از سوی مردم شهرستان های مریوان و سروآباد مورد استقبال قرار گرفتند.

این شهدای گلگون کفن متعلق به لشکر 27 محمد رسول الله و عملیات های والفجر 4 و بیت المقدس4 بوده و در چند ماه اخیر در منطقه عمومی پینجوین و پرویزخان اقلیم کردستان عراق تفحص شده اند.

کاروان شهدا پس از سنندج جهت شناسایی و احراز هویت و آزمایش مربوطه به تهران منتقل می شود و سپس به همراه 103 شهید تازه تفحص شده دیگر در 9 مرداد همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) در 21 استان کشور تشییع می شوند.

کد خبر 339959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha