پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم وداع با جمشید ارجمند یکشنبه ۲۷ تیر از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه‌ سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ گرامی این نویسنده ، مترجم ، شاعر و منتقد سینمایی فقید کشورمان، به اطلاع می‌رساند برابر هماهنگی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با خانواده ایشان، آیین وداع با این منتقد پیش‌کسوت ، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 27 تیرماه از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) به سوی آرامگاه ابدی اودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود .

روابط عمومی خانه سینما با اعلام اینکه بسیاری از اصناف و تشکل های عضو خانه سینما طی پیام هایی درگذشت استاد جمشید ارجمند را تسلیت گفته‌اند، از هنرمندان، سینماگران و دوستداران هنر و سینما دعوت کرد که در این آیین وداع شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، جمشد ارجمند از دهه 30 فعالیت نوشتاری‌اش را آغاز کرد و در مجله «ستاره سینما» و سایر مجلات نقد فیلم مطلب می‌نوشت و با منتقدانی همچون پرویز دوائی همدوره بود.

این نویسنده و منتقد قدیمی از دو ماه قبل به دلیل عفونت در بیمارستان شهدای تجریش بستری بود و در نهایت 9 صبح چهارشنبه 23 تیرماه، بر اثر ایست قلبی، در همین بیمارستان درگذشت. او چندین کتاب مهم - نزدیک به 20 عنوان - را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و در زمینه ویرایش هم فعالیت داشته است.

کد خبر 339956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha