چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روبات‌ها به زودی در ماموریت جدیدی در زمینه خدمات شهری به کار گرفته خواهند شد: تحویل کالا و غذا در مقصد که به زودی در چند شهر اروپایی از جمله لندن، برن و دوسلدروف آغاز خواهد شد.

براساس گزارش يورونيوز، روبات‌هاي مورد استفاده در اين برنامه شبيه به خودرويي با 6 چرخ هستند كه با سرعتي پايين از مسير پياده‌روها عبور مي‌كنند و مسير خود را با استفاده از سيستم جهت‌ياب و نرم‌افزار ويژه تشخيص و جلوگيري از برخورد با موانع طي مي‌كنند.

مدیر اجرايي شركت استارشیپ تکنولوژی كه قصد اجراي اين پروژه را در شهرهاي اروپايي دارد، مي‌گويد براي اجراي درست اين پروژه در زمينه چگونگي دريافت و پذيرش كالاها از يك روبات توسط انسان مطالعات زيادي انجام گرفته‌است.

مشتریان اين سيستم حمل روباتيك كالا مي‌توانند با استفاده از يك اپلیکیشن ويژه موقعیت روبات‌ها را شناسایی کنند از زمان رسيدن كالا به محل تحويل آگاه شوند. اين روبات‌ها همچنين براي اينكه بتوانند با مشتريان ارتباط كلامي برقرار كنند به ميكروفون و بلند‌گو مجهز هستند. این روبات‌ها با هدف تحويل مواد غذايي، غذا يا بسته هاي كوچك و در محدوده محله طراحي و ساخته شده‌اند.

اين روبات‌هاي كارگر برقي هستند و نيروي خود را از محل باتري‌هايي قوي تامين مي‌كنند و در عين حال براي موقعيت‌يابي و تعيين مسير به 9 دوربين و چندين حسگر مجهز هستند، اما روبات‌ها خودكار نيستند و هدايت آن توسط تكنسين‌هاي مركز كنترل صورت مي‌گيرد.

کد خبر 339852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha