مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاوشگر جونو اولین تصویری که از مدار سیاره مشتری از این سیاره و قمرهایش به ثبت رسانده‌است را به زمین ارسال کرد.

سیاره مشتری

براساس گزارش BBC، در اين تصوير مي‌توان بخش روز سياره مشتري  و نقطه قرمز بزرگ مشهور آن را مشاهده كرد درحالي كه سه قمر بزرگ اين سياره، IO، اروپا و گانيمد نيز در اين تصوير ديده مي‌شوند. چهارمين قمر اصلي اين سيارهريال‌كاليستو در اين تصوير ديده نمي‌شود.

سیاره مشتری

جونو درحال حاضر درحال دورشدن از سياره مشتري است اما در ماه آگوست دوباره به سياره نزديك شده و با استفاده از دوربين ويژه‌اش تصويري دقيق‌تر از سياره ثبت خواهد‌كرد. دانشمندان با دريافت اين تصوير از سالم بودن تجهيزات جونو پس از مواجه شدن با ميدان تشعشعات شديد سياره مشتري حين ورود به مدار اين سياره اطمينان حاصل كردند.

اكنون تمامي تجهيزات كاوشگر روشن خواهند شد تا وضعيت آنها بررسي شود و تا پيش از آنكه مرحله اصلي اين ماموريت،‌ يعني مطالعه روي سياره مشتري آغاز شود جونو بايد يك دوره تنظيم و واسنجي را پشت سر بگذارد. پس از آن جونو باري ديگر موتورهايش را روشن كرده و خود را به مدار 14 روزه مشتري خواهد رساند.

تصويري كه جونو به تازگي ارسال كرده روز يكشنبه 10 جولاي 2016 و از فاصله 4.3 ميليون كيلومتري از مشتري به ثبت رسيده‌است. هدف اين كاوشگر طي 18 ماه آينده تلاش براي درك بهتر شرايط و ويژگي‌هاي مشتري خواهد بود. دانشمندان قصد دارند از تجهيزات اين كاوشگر براي بررسي بخش‌هاي داخلي‌تر سياره استفاده كنند زيرا براين باورند ساختار و تركيبات شيميايي درون سياره نشانه‌هايي كليدي براي توضيح چگونگي متولد شدن اين سياره در 4.5 ميليارد سال پيش درخود دارند.

کد خبر 339835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha