سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

این روزها مصادف است با شروع جنگ میان رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان که به جنگ ۳۳روزه مشهور شده است.

حزب الله

اين جنگ در جولاي سال2006 و بعد از آن آغاز شد كه حزب‌الله عمليات موسوم به وعده صادق را براي آزادي اسراي خود انجام داد كه به كشته شدن 3نظامي اسرائيلي و اسارت 2نظامي ديگر منجر شد. هدف از اين عمليات حزب‌الله مبادله اسرا بود اما رژيم صهيونيستي از اين عمليات به‌عنوان بهانه‌اي براي حمله گسترده به لبنان استفاده كرد. حمله‌اي كه براي اين رژيم خسارت و تلفات سنگيني به‌دنبال داشت به‌طوري‌كه اكنون با گذشت 10سال از آن، همچنان وحشت از آن در رسانه‌هاي صهيونيست ديده مي‌شود.

صحبت از سالگرد جنگ 33روزه امسال چندين روز زودتر از سالگرد آن در رسانه‌هاي صهيونيستي ديده و شنيده شد. روزنامه هاآرتص در مطلبي با اشاره به اين جنگ نوشت، توانايي‌هاي حزب‌الله از هر نظر خوب است و چيزي از يك ارتش با توانايي متوسط كم ندارد و اگر جنگي در شمال رخ دهد، ديگر بمباران راه‌حل كافي نخواهد بود. در ادامه اين گزارش آمده‌است، حزب‌الله اكنون با حضور در جنگ سوريه توانايي و تجربه بيشتري كسب كرده و حضور در كنار مستشاران نظامي ايران و روسيه، اكنون تجربه جنگ چريكي سال2006 حزب‌الله را چندبرابر كرده‌است.

همچنين در سوريه بسياري از تجهيزات نظامي حزب‌الله هم مورد استفاده و آزمايش قرار گرفته‌است. خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي به مناسبت سالگرد جنگ 33روزه به نقل از افرايم انبار، مديرمركز پژوهش‌هاي استراتژيك بگين سادات در تل‌آويو نوشته‌است، اين جنگ همچنان لكه‌اي در كارنامه نظاميان اسرائيلي است كه براي انجام اين جنگ آماده نبودند.

کد خبر 339813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha