همشهری آنلاین: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ویژه برنامه هایی در سالروز عملیات و آزادسازی شهرها و نیز در زمان های اوج برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب طی تابستان امسال اجرا خواهد شد.

راهیان‌نور

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، سردار نادر ادیبی در خصوص برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب کشور افزود: ایام اوج راهیان نور غرب و شمالغرب کشور از 26 تیر آغاز می شود و تا 21 شهریور، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اردوهای راهیان نور غرب و شمالغرب از یادمان شهدای قلاویزان در مهران تا یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر برگزار می شود که شامل استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی است.

وی این نکته را نیز یاد آور شد که افتتاحیه راهیان نور سال 95، اوایل اردیبهشت ماه امسال و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

سردار ادیبی در ادامه خاطرنشان کرد:پرداختن به موضوع جنگ با دشمن بعثی، درگیری با گروهک های ضدانقلاب که طی این نبردها حماسه های بزرگی در قالب عملیات مختلف توسط نیروهای مردمی و مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش انجام شد نیز از موضوعات متنوعی است که درراهیان نور غرب و شمالغرب کشور به آن توجه می شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگ مردمی و نیروهای مسلح در شهر پاوه به مناسبت سالروز آزادسازی شهر پاوه، پرداختن به عملیات مختلفی مانند کربلای 2، نصر 7، کربلای 7، مرصاد و مسلم بن عقیل، بازخوانی شخصیت های شهدای شاخص غرب و شمالغرب همچون شهیدان محمد بروجردی و ناصر کاظمی و شهدای روحانی اهل تسنن از جمله ویژه برنامه های یاد شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص نحوه حضور مردم در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور گفت: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج و مراکز اعزام سپاه و سامانه های موسسات و ستادهای مردم نهاد مانند ستادهای شهید باقری و شهید صیادشیرازی در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

وی افزود: کاروان هایی هم در تهران و شهرداری تهران در چند نوبت به غرب و شمالغرب اعزام می شوند و همچنین مردم می توانند با خودرو شخصی به نخستین یادمان در مسیر مراجعه کنند و در ستاد کاروان ماشین های شخصی ساماندهی شوند.

سردار ادیبی تصریح کرد: میزان حضور مردم در سال گذشته نسبت به سال قبل رشد 2 برابری داشته است و پیش بینی مان این است که امسال نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

کد خبر 339763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha