یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد: حجم قابل توجهی از نیروهای ترکیه در امتداد مرز این کشور و عراق متمرکز شده و منتظر اشاره آنکارا برای تهاجم به خاک عراق و تعقیب چریک‌های گروه "پ.ک.ک" هستند.

به‌گفته این شبکه خبری، وضعیت در امتدا مرز ترکیه و عراق کاملاً بحرانی است و گویی انجام حمله ارتش ترکیه به خاک کردستان عراق حتمی است.

به گفته این شبکه، پارلمان ترکیه بعدازظهر دوشنبه 15اکتبر (23 مهر) یا در نهایت روز سه‌شنبه در مورد پیشنهاد دولت برای تهاجم رای‌گیری خواهد کرد و با توجه به جو حاکم بر پارلمان و کابینه، همسویی دولت ترکیه و پارلمان قطعی به نظر می‌رسد.

هم‌اکنون ارتش ترکیه با شلیک خمپاره به دهکده‌های کردنشین در امتداد مرز و درون خاک عراق گذران می‌کند و منتظر تأیید نهایی تهاجم در آنکارا است.

براساس این گزارش، تخمین زده می‌شود حدود ‪۶۰‬هزار نیرو در پایگاه‌های ارتش ترکیه در نزدیکی مرز عراق که به هفت پایگاه می‌رسند مستقر و آماده عملیات گسترده در روزهای آینده هستند.

الجزیره گفت: انتظار حمله به خاک عراق به قبل از برگزاری انتخابات در ترکیه برمی‌گردد اما دولتمردان عراقی به‌ویژه دولت ناحیه کردستان عراق امید آن داشتند که با گذشت زمان و درک شرایط ویژه عراق توسط آنکارا این اقدام صورت نپذیرد اما از قرار تداوم ناآرامی و ناامنی در کردستان ترکیه بعلاوه فشار نیروهای سیاسی ملی‌گرا در مراکز تصمیم‌گیری، این کشور شانسی برای صلح و آرامش باقی نگذاشته است.

کد خبر 33974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز