سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سالوا کیه‌رو ریه‌ک مشار، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و معاون پیشین او پس از چند روز درگیری میان نیروهای خود در جوبا دستور برقراری آتش‌بس دادند.

از روز جمعه 18 تير تاکنون صدها تن در این درگیری‎ها کشته و زخمی شده‎اند. در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشتار صدها تن در درگیری‌های سودان جنوبی، یک سخنگوی معاون سابق رئیس‌جمهور  گفت که این کشور دوباره وارد جنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها پنج‌شنبه و جمعه میان نیروهای وفادار به سالوا کيه‌ر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و طرفداران ریه‌ک مشار، معاون سابقش درگرفت.

یک منبع دولتی در سودان جنوبی پیش از این اعلام کرده بود، هم زمان با فوران مجدد درگیری‌های مسلحانه شدید در بخش‌هایی از جوبا، دست‌کم ۲۷۲ تن در درگیری میان فرقه‌های رقیب این کشور در پایتخت کشته شدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای این شورا خواستار توقف فوری درگیری‌ها هستند و در این‌ راستا از سالوا کيه‌ر، رئیس‌جمهور این کشور و ریه‌ک مشار، معاون سابق او می‌خواهند تمام تلاش خود را برای کنترل نیروهای تابع خود به عمل آورند.

در همین حال، دستور آتش‌بس سالوا کيه‌ر از ساعت شش بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی اجرا شد. آتنی وک آتنی، سخنگوی رئیس‌جمهور سودان جنوبی به خبرگزاری رویترز گفت: او مصمم است شراکت با ریه‌ک مشار را حفظ کند.

پس از او، مشار به یک شبکه رادیویی گفت که نیروهایش از ساعت هشت شب به وقت محلی آتش‌بس متقابلی را مراعات خواهند کرد.

همچنین یک سخنگوی ارتش سودان جنوبی روز دوشنبه به بی.بی.سی گفت که سربازان وفادار به سالوا کيه‌ر دستور گرفته‌اند به پادگان‌ها برگردند. او افزود، هر کسی که در برابر این فرمان مقاومت کند، دستگیر خواهد شد.

کد خبر 339706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha