همشهری آنلاین: رای دهندگان در نظرسنجی برگزار شده در چهار کشور آلمان، فرانسه، سوئد و فنلاند گفتند، نباید به انگلیس هنگامی که در حال مذاکره بر سر روابطش با اتحادیه اروپا به دنبال رفراندوم بریگزیت است، توافق سخاوتمندانه‌ای پیشنهاد شود.

اتحادیه اروپا و انگلیس

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، براساس نظرسنجی صورت گرفته که جمعه ( 18 تير) منتشر شد، اکثر رای دهندگان در آلمان، فرانسه، سوئد و فنلاند فکر می‌کنند انگلیس نباید در هنگام مذاکره حول محور یک توافق تجاری پس از بریگزیت هیچ گونه لطف و کمکی دریافت کند.

براساس نظرسنجی You Gov، رای دهندگان آلمانی و فرانسوی با پیشنهاد یک توافق سخاوتمندانه به انگلیس که به نقش این کشور به عنوان یک همسایه و یک شریک تجاری مهم ادای احترام می‌کند، بیشترین مخالفت را داشتند.

در این دو کشور 53 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، انگلیس نباید انتظار هیچ گونه لطف و کمکی داشته باشد در حالی که 27 درصد از این شرکت کنندگان معتقدند اتحادیه اروپا باید یک توافق سخاوتمندانه را به انگلیس پیشنهاد کند.

حدود نیمی از رای دهندگان در این دو کشور عضو اتحادیه اروپا گفتند، تنها در صورتی که به شهروندان اروپایی ساکن انگلیس اجازه ادامه زندگی و کار در این کشور داده شود، از یک توافق تجارت آزاد با انگلیس حمایت می‌کنند.

مخالفت با اصول تحرک آزادانه کارگران اتحادیه اروپا یکی از اصلی‌ترین پیام‌های کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

انگلیس هنوز روند رسمی دوسالانه خروج از اتحادیه اروپا را آغاز نکرده است. دیوید کامرون پس از استعفا از سمتش به عنوان نخست وزیر انگلیس گفت، این وظیفه نخست وزیر بعدی خواهد بود که تنها اتمام انتخابات رهبری حزب محافظه کار، زمام امور را به دست نخواهد گرفت.

از پنج کشور اروپایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، تنها رای دهندگان دانمارکی از پیشنهاد توافق سخاوتمندانه اتحادیه اروپا به انگلیس حمایت کردند.

پایگاه نظرسنجی You Gov با 2045 تن در آلمان، 1008 تن در فرانسه، حدود 1000 تن در سوئد، فنلاند و دانمارک از تاریخ 30 ژوئن تا پنج ژوئیه (10 تا 15 تیر) مصاحبه کرده است.

کد خبر 339398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha