شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

طرح «حقوق بشر آمریکایی» درست در روزی که ناو هواپیمابر یو اس اس وینسنس آمریکا، هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هوایی ایران ایر را بر فراز خلیج همیشه فارس مورد حمله قرار داد، بر بیلبوردهای پایتخت نقش بست.

بنر سطح شهر

همزمان با سالروز اين اتفاق كه در 12تيرماه سال 67رخ داد‌ و درست چند روز بعد از سالگرد واقعه 7تيرماه و شهادت آيت‌الله بهشتي و 72تن از يارانش برخي از بيلبوردهاي شهر تهران طرح «حقوق بشر آمريكايي» را به نمايش گذاشتند.حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در اين‌باره گفت: بنرهايي كه در عرشه پل‌ها وجود دارد خود آمريكايي‌ها نيز معترض به اين اتفاق‌ها در داخل كشورشان هستند و ما نيز چيزي به اين مطالب اضافه نكرده‌ايم.

مجتبي شاكري، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز درباره بنرهاي ضد آمريكايي گفت: هفته نخست تيرماه هفته حقوق بشر آمريكايي است و اقدام زيباسازي در اين زمينه اطلاع‌رساني به مردم ايران درباره جنايت‌هاي آمريكا به خصوص در قبال مردم ايران است. آسيب‌هاي اجتماعي‌ مطرح شده‌ خبري است كه در داخل خود آمريكا منتشر شده است و خودشان به‌دنبال راه‌حل جلوگيري از فروپاشي اخلاق و خانواده در كشورشان هستند.

به گفته قناعتي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران، سياست غلط سردمداران آمريكا عده‌اي از مردم را دچار مشكلات اخلاقي و فرهنگي كرد. ابوالفضل قناعتي هم به تبليغات ضد‌آمريكايي كه در شهر نصب شده است گفت: طبق فرمايشات رهبري ما با مردم آمريكا مشكلي نداريم بلكه سياستمداران آنها كه كل سياست‌هاي دنيا را به بازي گرفته‌اند و براي مردم مشكلاتي ايجاد مي‌كنند با آنها مشكل داريم.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين موضوع كه سياست‌هاي غلط سردمداران آمريكا باعث بروز اتفاقات ناگوار اجتماعي در اين كشور شده است، گفت: نصب تبليغات با اين مضامين كه سياست‌هاي مسئولان، مردم را دچار مشكل كرده بسيار خوب است. از طرفي عبدالحسين مختاباد هم درباره تبليغات ضد‌آمريكايي اظهارداشت: ‌آمريكا دشمن مملكت ماست و به اين موضوع واقف هستيم. در روزهاي اخير تعداد معدودي از پيام‌هاي نصب شده در رابطه با حقوق بشر آمريكايي روي تابلوهاي شهري با واكنش‌هايي در فضاي مجازي روبه‌رو شده است.

کد خبر 338861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha