پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند گروه موسیقی سنتی با اعضای اغلب جوان و جویای نام خود در فاصله روزهای پایانی تیر ماه و روزهای آغازین مرداد ماه، در تالارهای گوناگون شهر تهران کنسرت برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا گروه «دانوش»، «مرغ سحر»، «آرشاویر» و «ئاسو» از جمله گروه های هستند که خود را برای برگزاری کنسرت آماده می کنند.

  • گروه دانوش

این گروه به سرپرستی امیرحسین طریقت و خوانندگی حمیدرضا محمد یوسفی ساعت 18 روز 25 تیر ماه کنسرت خود را در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می کند.

امیر همتیان (سنتور)، رضا طریقت (کمانچه)، شیما عسکری (دف)، مجید هوشنگی (تار)، گلناز صفرنژاد (سه تار)، کیوان اوجی (مراژ)،‌ مهرداد میرزاپور (عود)، میلاد طریقت (پیانو)، بهرنگ معتمدی (ویلونسل) و علیرضا صفرنژاد (تنبک) نوازندگان در کنسرت گروه «دانوش» هستند.

  • گروه مرغ سحر

کنسرت گروه «مرغ سحر» نیز با بازخوانی و بازنوازی آهنگ هایی از استادانی چون روانشادان علی تجویدی، فرامرز پایور و همایون خرم برگزار می شود.

پویا سرایی، نوازنده سنتور، این آهنگ ها را برای اجرا در این کنسرت تنظیم کرده است.

کنسرت گروه «مرغ سحر» سوم مرداد ماه، ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود و بهزاد رواقی (تار)،‌ پیام سوری (پیانو)، آرش جامع (ویلون)،‌ امین عطایی (ویلون)، پژمان اختیاری (ویولا)، ‌بهرنگ معتمدی (ویلونسل)‌ و پویا موسویان (سازهای کوبه یی) در این کنسرت هنرنمایی می کنند.

سرپرستی و خوانندگی این گروه را غفار ذابح بر عهده دارد.

  • گروه آرشاویر

گروه «آرشاویر» به سرپرستی فرشاد رستمی و خوانندگی حسین صفامنش، چندی پیش در تالار وحدت کنسرت داده بود، اما این گروه باز هم تصمیم گرفته کنسرتی را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد.

کنسرت تازه گروه «آرشاویر» ساعت 21:30 یکشنبه سوم مرداد ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

علیرضا صنعتی (عود)، امین امینی (سنتور)،‌ شقایق بختیاری (تار)، زهرا نادری (دف و دایره)، مرتضی فتحی (کمانچه)،‌ حامد پیرا (نرمه نای، سرنا و دوزله)، فرشاد رستمی (قیچک آلتو) و علیرضا مصدقی (تنبک و پرکاشن) نوازندگان این کنسرت را تشکیل می دهند.

  • گروه ئاسو

گروه «ئاسو» نیز به سرپرستی ئاسو نادری، برای بانوان به روی صحنه خواهد رفت. کنسرت گروه «ئاسو»، اجرایی است ویژه بانوان که خوانندگی آن را مریم خانه ساز بر عهده دارد.

در این کنسرت مهسا لواسانی دانا (تار)، نازنین قاسمی (عود)، مینو اصحابی (کمانچه)، آذین ملک زاده (کمانچه)، مهناز کاشانی (قیچک آلتو)، مژگان محمد حسینی (قانون)،‌ سارا زمردی (تنبک و پرکاشن)، پریسا اینانلو (دف، پرکاشن و دهل) و ئاسو نادری (دف و سازهای کوبه یی) نوازندگی می کنند.

افزون بر این نوازندگان، گروهی از دف نوازانِ بانو شامل آیدا امیری مقدم، پروانه آزاد، مهدیس سید هاشم طاری، پارمیدا تاجیک، مریم گائینی، نسیم قره داغی و فاطمه مرادی گروه «ئاسو» را همراهی می کنند.‌

کنسرت گروه «ئاسو» 24 تیر ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

کد خبر 338664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha