همشهری انلاین: تغییر مدیران چهار بانک رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به سبب دریافت حقوق‌ها و وام‌های نامتعارف بوده است.

یک مقام آگاه امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: پس از دیدار ماه رمضان هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر رسیدگی سریع به این موضوع، بحث برکناری مدیران بانکی متخلف در دستور کار قرار گرفت.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: از آنجا که وزیر اقتصاد رییس مجمع عمومی بانک های دولتی است، تغییر مدیران بانکی با سرعت بررسی شد که به دنبال آن مدیران بانک های صادرات، ملت و مهر ایران از مسئولیت خود کنار گذاشته شدند.

این مسئول بانکی اضافه کرد: قرار بود مدیر یک بانک دیگر نیز تغییر کند که این موضوع برای بررسی بیشتر به تعویق افتاده است.

تاکنون تغییر مدیران عامل بانک های صادرات و قرض الحسنه مهر ایران رسانه ای شده است که بر اساس آن «اسماعیل لله گانی» از بانک صادرات و «سیامک دولتی» از بانک قرض الحسنه مهر ایران خداحافظی کردند.

«مرتضی اکبری» از بانک توسعه صادرات ایران جای دولتی را گرفت اما هنوز جایگزین لله گانی مشخص نشده است.

همچنین تغییر «علی رستگار» مدیرعامل بانک ملت، نیز قطعی شده و قرار است «هادی اخلاقی فیض آثار» عضو هیات مدیره بانک سپه، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شود.

پیش از این نیز «علی صدقی» مدیرعامل بانک رفاه، به دلیل دریافت حقوق نامتعارف از سوی مجمع عمومی این بانک کنار گذاشته شد و «محمدعلی سهمانی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مسئولیت این بانک را بر عهده گرفت.

کد خبر 338654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha