پگاه شفتی: ما در دنیای هوشمندها زندگی می‌کنیم. گویی همه‌ی وسایل و ابزارها دارند هوشمند می‌شوند؛ گوشی‌ها، ماشین‌ها و حتی لباس‌ها.

دوچرخه شماره ۸۳۶

خب، پس كم‌كم بايد عادت كنيم كه به هر چه در اطرافمان نگاه مي‌كنيم، دنبال نشانه‌هاي هوشمند بودن در آن‌ها هم بگرديم. اين‌بار هوشمندي را نه در ابزارك‌هاي تازه، بلكه در وسايلي جست‌وجو مي‌كنيم كه از قديم وجود داشته‌اند و ما هم با آن‌ها آشنا بوده‌ايم.

دوچرخه شماره ۸۳۶

 

  • قلك آمارگير!

پولت را در اين قلك مي‌اندازي و بدون اين‌كه به شكستنش نياز باشد، مي‌فهمي چه‌قدر ذخيره كرده‌اي.

هربار كه يك سكه در شكاف ميان گوش‌هاي قلك بيندازي، قلك رقم كل سكه‌ها را روي نمايشگرش مي‌نويسد. اين وسيله جان مي‌دهد براي كساني كه حساب پس‌اندازشان را ندارند و همين ندانستن باعث مي‌شود انگيزه‌ي چنداني براي انداختن پول به درون قلك نداشته باشند.

يك نمايشگر، يك باتري ساده و يك پردازشگر نه‌چندان پيچيده مي‌تواند بانك كوچكي راه بيندازد براي كساني كه مي‌خواهند پس‌اندازشان را از سكه‌ها شروع كنند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

 

  • ميز  شارژري!

اگر از آن آدم‌هايي هستيد كه از سيم وسايل برقي متنفريد و مدام دوست داريد سيم‌ها را پشت وسيله‌اي مخفي كنيد، اين ميز هوشمند، مناسب شماست.

اين ميز در واقع يك شارژر است و به محض اين‌كه گوشي هوشمند را رويش بگذاريد شروع به شارژ‍كردن مي‌كند. روي سطح ميز يك دايره‌ي كوچك برش خورده و اين دايره همان شارژر بدون سيم است.

برق از طريق سيمي كه در داخل اين ميز تعبيه شده و ديده نمي‌شود به اين دايره مي‌رسد. انتهاي سيم از پايه‌ي ميز بيرون مي‌آيد و به پريز وصل مي‌شود. سيم كاملاً ظريف است و فقط كساني كه دقت بالايي دارند مي‌توانند آن را ببينند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

 

  • سطل بوگير!

اين سطل هوشش را با جلوگيري از پخش بوي بد در خانه نشان مي‌دهد. لايه‌هاي دروني و بيروني اين سطل اجازه مي‌دهند هوا در آن جريان پيدا كند.

قسمت پاييني اين سطل به صورت مشبك طراحي شده تا هوا حتي در سطح زيرين سطل هم جريان داشته باشد و اين راز بوگير بودن اين سطل است. در كنار همه‌ي اين‌ها مواد به‌كار رفته در آن، از مواد دوست با محيط زيست به‌شمار مي‌آيند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

 

  • تي چندكاره!

البته قبل از اين‌كه تي بكشد، مي‌تواند وجب به وجب همه‌جا را جارو بزند. اين جاروي مكعبي، هيچ‌ نقطه‌اي را از قلم نمي‌اندازد و بعد از اين‌كه همه‌جاي خانه را جارو كشيد، با نصب يك دستمال مخصوص مي‌تواند همان‌جا را تي بكشد.

اين وسيله، مخصوص گردگيري و تميز كردن گوشه‌هاي ديوار است، جايي كه تي‌هاي دستي به سختي از آن عبور مي‌كنند و با بي‌دقتي‌هاي انساني از ياد مي‌روند و محل تجمع خاك يا بسته شدن تار عنكبوت مي‌شوند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

 

  • ساعت جيك‌جيك كن!

مثل يك مجسمه‌ي ساده‌ي چوبي است و اصلاً به قيافه‌اش نمي‌خورد هوشمند باشد. اما هست، اين گنجشگك چوبي، مي‌تواند كاربر را با صداي زيباي جيك‌جيك از خواب بيدار كند و تا حدودي حال و هواي طبيعت را به اتاق بياورد.

دو باتري مخصوص ساعت در دل اين پرنده قرار دارد. مي‌توان اين پرنده را روي ديوار هم  نصب كرد. يك طرف اين پرنده، چوبي است و در طرف ديگر آن، يك نمايشگر ديجيتال، ساعت را نشان مي‌دهد.

کد خبر 338596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha