چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام قاسم پورمسئله‌گو: یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، ملت ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) بر آن شد تا مطابق با آرمان‌های اسلامی‌اش در مقابل ظلم قدعلم کند؛ حال این ظلم هر جا که باشد و ظالم هر که باشد، باید ریشه‌کن شود.

روز قدس

اگر چه اين روحيه استكبارستيزي و ظلم ستيزي بايد همواره بين مسلمانان وجود داشته باشد ولي با اين حال ملت ايران روزي خاص را براي مقابله تمام مستضعفين جهان با مستكبرين درنظر دارد؛ روزي كه در آن مشت‌‌هاي گره كرده به سوي آسمان همچون تبر در زمين، ريشه‌هاي درخت استبداد و ستم را سست و متزلزل مي‌كند؛ روزي كه يادگار امام راحل است و قداستي دارد به طول و عرض جهان اسلام.

امام‌خميني(ره) درباره اين روز مي‌فرمايند: «روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حكومت اسلامي است. روزي است كه بايد جمهوري اسلامي در سراسر كشورها بيرقش برافراشته شود. روزي است كه بايد به ابرقدرت‌ها فهماند كه ديگر نمي‌توانند در ممالك اسلامي پيشروي كنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اكرم مي‌دانم و روزي است كه ما بايد تمام قواي خودمان را مجهز كنيم. روز قدس، جهاني است و روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است...».

در گذشته بارزترين نماد مظلوميت، فلسطين بود اما امروز فقط مسئله فلسطين مطرح نيست؛ بحرين، يمن، غزه و لبنان و ديگر كشورهاي مسلمان نيز درگير استبداد ابرقدرت‌هاي جهان هستند. به‌عنوان مثال آنچه اين روزها در بحرين مي‌گذرد، تعطيلي مراكز مذهبي و حوزه‌هاي علميه، محبوس‌كردن علماي ديني، سلب تابعيت از بزرگان ديني بحرين و... همه و همه مصداق آشكار ظلم است كه وظيفه همه مسلمانان است كه در برابر آن نداي آزاديخواهي و مبارزه با ظلم سر دهند تا بدين واسطه شايد آنان كه فقط شعار حقوق بشر مي‌دهند سرشان را از زير برف بيرون آورده و متوجه اطرافشان شوند. روز قدس اين فرصت را فراهم مي‌كند؛ روزي كه تك‌تك مسلمانان، حتي با دست خالي و مشت‌هاي گره كرده خود، با پشتوانه ايمان و معنويت، مي‌توانند نيرويي مؤثر عليه اسرائيل غاصب و صهيونيسم بين‌الملل باشند. روز جهاني قدس، يعني ايجاد موج سياسي، اجتماعي و فرهنگي در جهان اسلام، با هدف خنثي‌كردن موج تبليغي و رسانه‌اي صهيونيستي.

کد خبر 338523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha