چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

اسماعیل رمضانی: مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن است که درباره مسائل، نگرش‌ها و روندهای شکل‌دهنده آمریکا و جهان اطلاعاتی ارائه می‌کند.

موبایل

پروژه نگرش‌هاي جهاني پيو، يكسري نظرسنجي‌ها و گزارش‌هاي افكار عمومي با هدف فهم نگرش‌هاي جهاني درباره موضوع‌هاي مختلف است. اين مؤسسه معتبر جهاني تازگي‌ها در گزارش خود از رسانه‌هاي خبري در سال 2016، به بررسي روندهاي تازه در مصرف رسانه‌ها و عملكرد آنها پرداخته است. نكته‌هايي از اين گزارش مبسوط را براي شما گزيده كرده‌ايم. با خواندن اين نكات بهتر مي‌توانيد به شرايط موجود بر دنياي رسانه‌ها و همچنين آينده آنها در اين جهان پر تغيير و هياهو پي ببريد. روزنامه‌ها در سال 2015نسبت به سال 2014، 7درصد افت داشته‌اند. تبليغات چاپي آنها نيز در همين مدت 8درصد كاهش پيدا كرده است.

بين سال‌هاي 2014 و 2015ميلادي هزينه‌كرد براي تبليغات موبايلي 65درصد رشد داشته است. در سال 2015 بالغ بر 31/6بيليون دلار معادل 53درصد از مجموع كل تبليغات ديجيتال متعلق به تبليغات موبايلي بوده است. هم‌اكنون مجموع بازار كل تبليغات رسانه‌اي در حدود 183بيليون دلار است كه 17درصد آن متعلق به تبليغات موبايلي است.

تبليغات ويدئويي به نسبت تبليغات بنري و گرافيكي رشد بيشتري داشته است.
گوگل، فيس‌بوك، مايكروسافت و توييتر در مجموع روي هم 65درصد بازار تبليغات ديجيتال را در اختيار دارند.
مصرف‌كنندگان خبري در سال2015 هم روند استفاده خود از سرويس‌هاي موبايلي را افزايش داده‌اند.
سازمان‌هاي روزنامه‌نگاري قبلا به‌صورت عمده جريان‌هاي خبري را كنترل مي‌كردند اما الان سرويس‌هاي موبايلي و شبكه‌هاي اجتماعي جاي آنها را گرفته‌اند. نيمي از بزرگسالان آمريكايي گفته‌اند كه اخبار را از فيس‌بوك دريافت مي‌كنند.
تعداد كاركنان سازمان‌هاي رسانه‌اي و روزنامه‌ها در سال گذشته هم نسبت به سال‌هاي قبل با كاهش روبه‌رو بوده ‌است.
21درصد از آمريكايي‌هاي بالاي 12سال اعلام كرده‌اند كه از پادكست استفاده مي‌كنند و اين در حالي است كه اين ميزان در سال 2008 فقط 9درصد بوده است.

کد خبر 338514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha