همشهری آنلاین: با پیوستن کارکنان برج «ایفل» به اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار، این برج روز سه شنبه به روی گردشگران باز نشد.

اعتراض کارکنان برج ایفل به لایحه اصلاح قانون کار | گردشگران پشت در ماندند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، برای دومین بار از آغاز اعتراض های گسترده به لایحه جنجالی اصلاح قانون کار، کارکنان برج ایفل به اعتراض ها پیوستند.

به گفته مدیریت برج ایفل، کارکنان این برج همانند روز 14 ژوئن (25 خرداد) در اعتصاب و اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار شرکت کردند.

امروز هم زمان با رای گیری مجلس سنا در مورد لایحه جنجالی اصلاح قانون کار، یازدهمین روز ملی اعتراض سراسری به این لایحه به دعوت اتحادیه های کارگری در پاریس برگزار می شود.

برج ایفل از مهمترین بناهای گردشگری فرانسه محسوب می شود. در سال 2015 میلادی نزدیک به هفت میلیون نفر که 80 درصد آن ها خارجی بودند از این برج دیدن کردند.

هفت اتحادیه از جمله «کنفدراسیون عمومی کار» (CGT) و « نیروی کارگری» (FO) بزرگترین اتحادیه های کارگری از معترضان به اصلاحات قانون کار در فرانسه خواسته اند، ساعت 14 امروز به وقت پاریس (16 و 30 دقیقه به وقت تهران) در میدان باستی حضور پیدا کرده و به سمت میدان «ایتالیا» تظاهرات کنند.

بیش از دو هزار و 500 نیروی پلیس برای تامین امنیت تظاهرات امروز پاریس بسیج شده اند.

لایحه قانون کار فرانسه از هنگام تدوین مورد اعتراض تعدادی از اتحادیه کارگری و دانشجویی قرار گرفت. اتحادیه های موسوم به «اصلاح طلب» با کسب امتیازاتی با این لایحه موافق هستند. کنفدراسیون دمکراتیک کار از جمله این اتحادیه های اصلاح طلب است.

ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس و نیز از آگاهی مردم از تلاش دولت برای استفاده از حربه ای قانونی به منظور تصویب و اجرای لایحه بدون رای گیری در مجلس، همواره با اعتراض های گسترده مواجه بوده است. این اعتراض ها گاه به شکل تظاهرات برگزار شده و گاه به صورت اعتصاب های گسترده پالایشگاه ها و بخش مخازن سوخت، بخش حمل و نقل ریلی، بنادر و بخش حمل و نقل دریایی و نیز بخش حمل و نقل هوایی، خود را نشان داده است.

فرانسوآ اولاند و مانوئل والس رئیس جمهوری و نخست وزیر فرانسه تا این لحظه عزم راسخی برای تصویب و اجرایی کردن لایحه پیشنهادی خود نشان داده اند و عقب نشینی در برابر اعتراض ها را نپذیرفته اند.

کد خبر 338454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha