سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرگ عزیزان همواره دشوار است، دشوارتر زمانی است که پس از مرگ نزدیکان، بازماندگان با یک دنیا کاغذ‌بازی، بستن حساب‌های بانکی، ارسال آگهی و از این دست کارها مواجه می‌شوند.

وب‌سایت

براساس گزارش ديسكاوري، براي ساده‌سازي اين فرايند براي بازماندگان،‌ تعدادي وب‌سايت پايان زندگي درحال فعال‌سازي هستند،‌ وب‌سايت‌هايي از قبيل Everplans، Everest Funeral و My Life & Wishes كه در ازاي دريافت حق عضويتي سالانه، به كارهاي افراد پس از مرگشان رسيدگي مي‌كنند.

ايده اصلي اين است كه افراد پيش از مرگ عضو يكي از اين وب‌سايت‌ها مي‌شوند تا اطلاعاتي از قبيل وصيتنامه، اطلاعات بيمه عمر، صورت‌حساب‌هاي مالي، برنامه تدفين از جمله تعين مكان دفن و نوع موسيقي كه در مراسم پخش مي‌شود، ليست يادگاري‌هايي كه بايد به بازماندگان اهدا شود،‌ ذخيره مدارك و رمزهاي عبور مهم، و تعين پرستاري براي نگهداري از حيوانات و گياهان خانگي را در آن بارگذاري كند.

اين وب‌سايت‌ها مكاني براي ذخيره‌كردن رمزهاي عبور حساب‌هاي كاربري متعددي از قبيل حساب‌هاي ايميل يا شبكه‌هاي اجتماعي به شمار مي‌روند. اين وب‌سايت‌ها همچنين به كاربرانشان امكان مي‌دهد اطلاعات محرمانه خود را براي افرادي خاص قابل دسترس سازند.

واضح است كه امنيت يكي از اصلي‌ترين چالش‌هاي وب‌سايت‌هايي است كه از آنها براي جمع‌آوري اطلاعات محرمانه و خصوصي افراد استفاده مي‌شود و كاربران همواره بايد خطرهاي استفاده از اين وب‌سايت‌ها را در برابر مزاياي آن بسنجند.

کد خبر 338439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha