همشهری آنلاین: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار انگلیسی طی سه روز با امضای توماری خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی درخصوص تداوم عضویت در اتحادیه اروپا شدند.

تظاهرات انگلیس

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشرشده در تارنمای پارلمان انگلیس، تا بامداد یکشنبه ( 6 تير) بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر تومار درخواست همه‌پرسی مجدد، را امضاء کرده‌اند و این رقم به‌ سرعت در حال افزایش است.

براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌ شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که مجلس عوام انگلیس در هفته کاری در پیش رو، این تومار را در دستور نشست هفتگی‌اش قرار دهد.

در این تومار از دولت انگلیس درخواست شده است از آنجا که در همه‌پرسی اخیر کمتر از 75درصد رای دهندگان شرکت کرده‌اند و هیچ یک از گزینه‌های ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن بیشتر از 60 درصد رای نیاورده است، باید همه‌پرسی دوباره‌ای برگزار شود.

تنها شهروندان انگلیسی که داخل کشورشان ساکن هستند حق امضای تومار را دارند.

همزمان با تلاش هواداران باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا برای جمع آوری امضاء به منظور برپایی یک همه پرسی دیگر، مرکز لندن عصر روز گذشته نیز برای دومین روز پیاپی، صحنه تظاهرات مخالفان برگزیت بود.

دها تن از شهروندان انگلیسی با تجمع در برابر پارلمان این کشور، خواهان برگزاری مجدد همه پرسی برای ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با به اهتزاز درآوردن پرچم اتحادیه اروپا، پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن عبارت‌هایی در حمایت از حضور انگلیس در اتحادیه اروپا نوشته شده بود.

بر روی برخی از پلاکاردها نیز عبارت‌هایی همچون «همه ما اروپا را دوست دارم» ، «ما نمی‌خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم» و «پروژه هراس افکنی به حقیقت پیوست» نوشته شده بود.

شرکت کنندگان همچنین شعارهایی را در حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا سر داده و خواهان برگزاری مجدد همه پرسی شدند.

روز جمعه گذشته نیز صدها تن از معترضان انگلیسی در برابر پل معروف «لندن بریج» به نشان اعتراض نسبت به نتیجه همه پرسی برگزیت تجمع کرده بودند.

آنها با سردادن شعارهایی همچون «مهاجران خوش آمدید»، کمپین حامی خروج از اتحادیه اروپا را به نژاد پرستی محکوم کردند.

معترضان در ادامه به سمت دفتر انتشاراتی «روپرت مورداک» صاحب امتیاز نشریات تایمز و سان که در جریان همه پرسی روز پنجشبه از کمپین برگزیت حمایت کردند تظاهرات کرده و شعارهایی علیه این دو روزنامه سر دادند.

روزنامه‌های سان و ساندی تایمز در جریان همه پرسی برگزیت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت صریح کردند.

کد خبر 338300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha